Jobb helye is lehetne az aprónak, közös karitatív kampányt indított négy szervezet

Hírek Figyelő
Közös kommunikációs kampányban hívja fel a figyelmet az adakozás és egyben a fenntarthatóság fontosságára a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Posta, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és a Magyar Nemzeti Bank.

„Jobb helye is lehetne az apródnak”, mint otthon a kisasztalon vagy az autóban, esetleg egy befőttesüvegben gyűjtve – hangsúlyozza a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS), a Magyar Posta (Posta), a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (Gyermekmentő) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma induló közös arculatú kommunikációs kampányában. A most kezdődő akció lényege, hogy a szervezetek által felállított gyűjtőpontokon perselyekbe dobhatja a lakosság az otthon összegyűlt aprópénzt. Ezeket az MNB visszavezeti a pénzforgalomba, ellenértékét pedig a gyűjtésben részt vevő szervezetek kapják meg, így támogatva azok közhasznú munkáját.

A nehéz sorsú gyermekek és családok támogatása mind a négy részt vevő szervezet számára kiemelten fontos.

Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója a kampány kapcsán elmondta: munkánk során számtalanszor tapasztaltuk meg az összefogás erejét, a sok kicsi sokra megy csodáját. Erről szól ez a kezdeményezés is, hiszen ha minden család csak néhány kallódó érmét visz el a postára és dob be a perselybe, olyan jelentős adomány gyűlhet össze, amiből sok rászoruló családnak tudunk ételt, otthont és esélyt adni.

A Magyar Posta – az egyik legnagyobb hazai foglalkoztatóként – több ezer család életében van jelen. – Azzal, hogy az ország minden pontján ott vagyunk, lehetőségünk van a társadalom szélesebb rétegeihez szólni, összefogásra, segítésre buzdítani. Hosszú évek óta a postákon kihelyezett adománygyűjtő perselyekben gyűjtjük a támogatásokat a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet részére. Emellett fontos számunkra, hogy pénzügyi szolgáltatóként a társadalom pénzügyi tudatosságának növelésében is minél nagyobb szerepet vállaljunk – mutatott rá Balczó Barnabás, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Magyar Nemzeti Bank számára is kiemelt társadalmi felelősségvállalási cél a lakosság pénzügyi ismereteinek, tudatos pénzhasználatának erősítése, és a fenntartható gazdálkodás hangsúlyozása. Az együttműködéssel a fenti pénzügyi edukációs célok teljesülése mellett az időről-időre felhalmozódó, otthon gyűjtögetett vagy kallódó érmék is visszakerülnek a gazdasági körforgásba és karitatív célok is teljesülnek.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink