Játék az élelmiszerek kiszerelésével – cél a nagyobb profit

Hírek magyarnemzet.hu
A zsugorinfláció a globális árnövekedési környezetben vált valós témává a közéletben. A jelenség nem új keletű és nem kizárólag az inflációhoz, hanem az egyes vállalatok üzletpolitikájához is köthető. Természetesen ez is a profitról szól.

A megszokott élelmiszertermékek kiszerelésének csökkenése vagy változása nem most jött divatba, ám egyre többször okoz bosszúságot a vásárlónak. Az sem titok egyébként, hogy a zsugorinflációnak nevezett jelenség hatása a havi vagy éves inflációs rátában kicsi, tehát léte vagy nem léte összességében elhanyagolható lenne. Ugyanakkor a fogyasztót egyre többször éri meglepetés, hogy a korábbi tíz termék helyett a csomagban már csak hét van, vagy a korábbi ötszáz gramm helyett már csak négyszáz gramm árut kap ugyanannyiért.

Március elsejétől Magyarországon a nagy élelmiszer-kereskedelmi láncoknál figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezni az olyan termékeknél, ahol a kiszerelés csökkent. Ahogy arról már a Magyar Nemzet is beszámolt, a tájékoztatót a kereskedőnek kell kitennie, az információt azonban a gyártónak kell megadnia. Így tavasztól az egyébként „beszédes” árcédula (amely tartalmazza például a termék kilogrammonkénti vagy literenkénti egységárát is) mellett szerepelnie kell annak a feliratnak, hogy „csökkent a kiszerelés mérete”.

A gyártók és a kereskedők (saját márkás terméknél) rendszeresen változtatják egyes termékek csomagolási töltősúlyát vagy kiszerelését, attól függően, hogy a termék alapanyagából vagy magából a termékből milyen nagy az árualap. Azt is figyelik, hogy a konkurencia milyen kiszereléseket használ, hogy véletlenül se lehessen a két terméket összehasonlítani.

A teljes cikk itt olvasható.

Fotó: Goksi

Ezek is érdekelhetnek

További híreink