A koronavírus-járvány okozta sokk után gyorsan visszaépült az utasbiztosítási piac: a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint tavaly 27 százalékkal, 19,3 milliárd forintra nőtt a biztosítók e termékből származó díjbevétele, miközben a teljes nem életbiztosítási terület 14,5 százalékos bővülést produkált – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataiból.
Három év, háromszoros díjbevétel
A 2023-as – egyébként rekordszintű – díjbevétel több mint a háromszorosa a 2020-ban mértnek, amikor a koronavírus-járvány gyakorlatilag a földbe döngölte a piacot.
Az utasbiztosítások a közel 20 milliárd forintra duzzadt díjbevétel ellenére sem számítanak domináns terméknek a hazai piacon: az ez alapján mért részesedésük 2023-ban valamivel két százalék felett járt a nem életbiztosítási területen, és eddig soha nem is ment 2,5 százalék fölé.
(A járvány idején ebből a szempontból is mélypontra került a piac: az utasbiztosítások mindössze 0,9 százaléknyi szeletet tudtak kihasítani a nem életbiztosítási tortából.)
ókora az esélye viszont annak, hogy az idén újabb bevételi rekordot dönt a piac. Ehhez a díjak emelkedésén túl az is hozzájárulhat, hogy az eddig megjelent felmérések tanúsága szerint továbbra is magas a külföldi nyaralást tervező háztartások aránya, illetve az is, hogy az online csatornák révén ma már könnyen és gyorsan megoldható a szerződéskötés.
A döntő többség tervez szerződést kötni
Az Insura közelmúltban végzett felmérésének eredménye szerint a külföldi utazást tervező magyarok döntő többsége utasbiztosítást is kíván kötni. A portálon közzétett bejegyzés szerint a külföldre utazók 80 százaléka szokott utasbiztosítást kötni, azonban 14 százalékuk ezt csak akkor teszi, ha hosszabb utazásra indul.
Az utasbiztosítást kötők 17 százaléka számára az ár a legfontosabb szempont a biztosítás megkötésekor, 46 százalékuk a magas szintű védelmet, 36 százalékuk pedig a gyors, egyszerű biztosításkötést tartja a legfontosabbnak.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Getty Images