Immár mi is tudunk csúcstechnikát exportálni Amerikának!

Hírek
Egy több mint 100 évre visszanyúló svéd-magyar kapcsolatból most egy eléggé látványos siker született: egy amerikai óriásvállalat olyan megoldást vezet be 72 millió előfizetőjének, amelyet jórészt magyar mérnökök fejlesztettek ki.

A minap érkezett a hír, hogy egy magyarországi Ericsson fejlesztést vezet be a T-Mobile US. Nem mellékesen a svéd nagyvállalat budapesti kutatólaboratóriumból indult az az Ericsson Expert Analytics nevű megoldás, amely a svéd központú, de nálunk már-már magyarként működő nagyvállalat egyik kiemelt terméke, pontosabban analitikai platformja. (A közel 2000 fős Ericsson Magyarország az ország egyik legnagyobb telekommunikációs és informatikai kutatással, szoftver és hardverfejlesztéssel foglalkozó vállalata, illetve a Magyar Telekom stratégiai partnere, mobilhálózatának fő szállítója, mai formájában 27 éve működik nálunk.)

 

Tény és óriási siker, hogy az Expert Analytics az Ericsson budapesti kutató laboratóriumából indult. Itt készült az a prototípus, amelyből több évig tartó folyamatos fejlesztői és innovációs munka eredményeként született. A termékesítésben pedig kulcsszerepet játszott az Ericsson budapesti K+F központja, amely egyben az EEA globális fejlesztő központjává vált.

Akit mélyebben érdekel, hogy mi is ez: az Ericsson Expert Analytics valós időben méri az általános telco-szolgáltatási minőséget és olyan, a felhasználói élményt befolyásoló körülményeket tár fel, amelyeket a hagyományos megoldások figyelmen kívül hagynak. Sőt, „belelát” a VoLTE (4G nethálózaton keresztüli hanghívások) működésébe és észleli az olyan nehezen kimutatható problémákat, mint az akadozó, vagy elnémuló hang, illetve a csak egy irányban működő beszédhang kapcsolat. E megoldást a T-Mobile US-nél, annak több mint 72 millió előfizetőt kiszolgáló országos hálózatán vezetik be.

Ennek kapcsán Neville Ray, a T-Mobile technológiai vezetője így nyilatkozott: „Globális piacvezetők vagyunk: az összes LTE technológiával bonyolított beszédhívás 80%-a a mi hálózatunkon át zajlik. Az Ericsson Expert Analytics segítségével pedig képesek vagyunk valós időben megoldani a hívásokkal kapcsolatos problémákat, és így továbbra is biztosítani tudjuk azt a kiemelkedő felhasználói élményt az ügyfeleinknek, amelyet el is várnak tőlünk.”

 

A magyar Ericsson gyökerek ráadásul évszázadosak: az első Budapesten alapított Ericsson érdekeltség már több mint 100 éve, 1911-ben bebizonyította, hogy az Ericsson védjegy egyben magyar terméket is jelenthet. A vállalat ugyan a 30-as évekre kivonult az országból, de 1968-tól közel 20 éven keresztül egy Ericsson licencmegállapodás keretében az akkor neves BHG gyártotta az úgynevezett elektromechanikus cross-bar telefonközpontokat, több mint 1 millió vonalkapacitással, amelynek mintegy fele exportra került! 1990-ben pedig létrejött az Ericsson magyarországi leányvállalata.

Sokan ismerik a céget, de azt kevesen tudják, hogy az Ericsson Magyarország együttműködik különböző egyetemekkel, többek között a BME-vel és az ELTE-vel. Az Ericsson képzéshez kapcsolódó témái az egyetemi tananyag szerves részé váltak. Ugyanakkor – mint most is láttuk – a közös kutatási és fejlesztési tevékenységek eredményei az Ericsson csoport által előállított termékek és rendszerek formájában léphetnek a világpiacra.

Az Ericsson Magyarország laboratóriumában többek között szélessávú átvitel, mobil kapcsolatok és hálózat kutatással foglalkoznak, valamint fontos bázisa a világcég felhőalapú rendszerek, az 5. generációs hálózatok, a dolgok internete és analitikai fejlesztéseinek. Másfelől az Ericsson Magyarország a Magyar Telekom stratégiai partnere, mobilhálózatának fő szállítója 1991 óta, a 2G, 3G és 4G mobilhálózati rendszerek és a vezetékes infrastruktúra telepítésével. Az utóbbi években pedig az UPC Magyarország országos hálózatának karbantartását és legutóbb a Digi Magyarország mobilhálózatának kiépítését is végzi.

Harmadik pillérként a világcég üzleti területéhez tartozó régiós szolgáltató központban mintegy 200 jól képzett hazai mérnök a világ számos országában vesz részt távközlő rendszerek kiszolgálásában, projektek megvalósításában, rendszerintegrációjában. A vállalat menedzselt szolgáltatásokat nyújtó részlege pedig szerte az országban, 15 telephelyen karbantartó tevékenységet lát el hazai szolgáltatók részére. 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink