Így vásárlunk autót!

Hírek
Itthon ha jármű-vásárlásról van szó a márkahűség nem jellemző, a minőséget viszont egyre többen hajlandóak megfizetni.

Magyarországon a sofőrök a német és a japán autókon kívül másra már alig néznek rá: a két említett ország járműveit az aktív autóvezetők 99 százaléka részesíti előnyben – derült ki a Vezess.hu és az Autó Magazin közös kutatásából. A felmérés arra is rávilágított, hogy a márkahűség itthon nem jellemző az emberekre: a potenciális vásárlók közel fele hajlandó átpártolni egy másik gyártóhoz. Nagy a bizonytalanok aránya is. A jól bevált brandhez viszont csak a sofőrök 8,9 százaléka ragaszkodik. A vásárlással azonban sokan kivárnak: a felmérésben résztvevők mindössze harmada tervezi, hogy két éven belül lecseréli a meglévő járgányát. És hogy mit keresnek? Nos, népszerűek a használt autók: a lehetséges vevők fele nem gondolkodik új kocsiban. Ennek is köszönhető, hogy az idei első negyedévben 28 százalékkal nagyobb volt a gazdát cserélt használtautók összértéke, mint 2016 elején. Akik nem bánják ha a kocsijuk nem egyenesen a gyártósorról gurult ki azoknak van egy jó hírünk: a Morgan Stanley elemzői szerint a következő években óriásit eshet a használt autók ára. Ennek az egyik oka, hogy a gyártók közötti árverseny egyre fokozódik. Az új modellekért egyre kevesebbet kérnek el, ez pedig kihat a használtautó piacra is.

Ami talán kissé meglepő, hogy itthon az autó kiválasztásánál egyre fontosabbak a környezetvédelmi szempontok, 46 százalék pedig hajlandó magas összeget is kifizetni a kiváló minőségért. Az új fejlesztésekre is nyitottak a magyarok: az elektromos közlekedés térhódításában több mint a két-harmaduk bízik.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink