Így választunk bőrápolási termékeket

Hírek Sz. H.
Fontos a fenntarthatóság, a növényi összetevők és a természetes alapanyagok – derült ki egy közel 500 fős felmérésből, amely a hazai bőrápolási termékek vásárlási szokásairól készült.

A Herbiovit kutatása olyan kérdéseket is feszegetett, miszerint fontos-e, hogy csak természetes alapanyagokat tartalmazzon egy-egy bőrápolási termék. A válaszadók 49 százalékának igenis fontos, 50 százalékuk egyre lényegesebbnek tartja, és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy számára ez nem fontos.

“A vásárlói érdeklődési szempontok folyamatosan változnak, a trendeknek és tudatosságnak köszönhetően egyre többen döntenek úgy, hogy a környezettudatos, természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékeket dobják a kosárba, és nem utolsó szempont az sem, hogy egy termék gyógynövényeket is tartalmazzon. Úgy érzékeljük, hogy idén és a jövőben ez még tudatosabbá fog formálódni egyrészt fogyasztói szempontból, másrészt a márkák fejlesztési szempontjait tekintve” – mondta Balajti Péter, a kutatást végző cég tulajdonosa és márkamenedzsere.

Vidéken is népszerűek

A növényi és természetes összetevőkből álló bőrápolási termékek vásárlása és használata nem csak a nagyvárosok “trendje” – a vidékiek számára sem utolsó szempont: a felmérést kitöltők túlnyomó része (84 százalék) vidéki, és mindössze 16 százalék budapesti lakos. Korosztályt tekintve nincs kiugró többség, de leginkább a 31-40 és 41-50 éves korosztály az, akik érdeklődnek a téma iránt.

A természetes test- és bőrápolási termékek piaca jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, ami elsősorban a megnövekedett tudatosságnak köszönhető. Európa, Ázsia és a Csendes-óceáni térség, Észak-Amerika és más régiók meghatározott szabványai – mint például az Ecocert, NPA és NSF, vagy a Cosmos és a NaTrue regionális szervezetek – szabályozzák a natúrkozmetikumok piacát.

Egy nemrégiben készült amerikai tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók 72 százaléka a környezetbarát termékeket vásárolja meg, míg 81 százalékuk azt válaszolta, hogy a következő öt évben valószínűleg a környezettudatosabb márkákat részesítik majd előnyben. Sőt, a fogyasztók nagyon is hajlandóak többet fizetni a környezetbarát termékekért, ami arra készteti az szépségipart és más iparágakat is, hogy további lépéseket tegyenek ezen a téren.

Fotó: Getty

További híreink