Története során először Spanyolország diadalmaskodott a női labdarúgó világbajnokságon, miután a fináléban 1:0-ra legyőzte Angliát. Németország mellett így már spanyol csapat a második olyan válogatott, amely férfi- és női tornát is tudott nyerni.
A várakozásoknak megfelelően több mint kétmilliárd ember nézte világszerte a vasárnap befejeződött női labdarúgó-világbajnokságot. A stadionokban összesen nagyjából kétmillióan szurkolták végig a meccseket – mindkét adat rekord. A szervezők 570 millió dollár bevételt kasszíroztak.
Gianni Infantino, a FIFA elnöke szerint a nőknek megvan az erejük ahhoz, hogy meggyőzzenek minket, férfiakat arról, hogy mit kell tennünk és mit nem kell tennünk a béregyenlőség elérése érdekében.
A kritikusok úgy vélik, a FIFA-vezér a régi, elcsépelt üzenetet ismételte: a nőknek kell bizonyítaniuk. Az viszont kétségtelen, hogy a számok szerint elkezdődött egyfajta felzárkózás.
Az idei vébén 150 millió dollár pénzdíjat osztottak szét a résztvevők között, 2019-ben ez még csak 30 millió volt, viszont így is messze elmarad a férfiak tavalyi katari világviadalán kiosztott 440 milliótól. Akkor a FIFA bevételei 7,5 milliárd dollárt tettek ki, ez jelzi, hogy mekkora növekedési lehetőség előtt áll a női foci.

A döntő előtti koncentráció
Fotó: NurPhoto via AFP
Felzárkózás
A marketinglehetőség adott – talán még szélesebb körben, mint a férfiaknál. A nagy márkák a nagy sporteseményeken azért reklámoznak, mert pontosan tudják (és mérik), hogy a célközönség (a férfiak) milliói nézik a meccseket, s így bíznak befektetésük megtérülésében. Most a női foci népszerűségének növekedésével a nők is csatlakozhatnak a férfiak táborához.
A női foci már a magánbefektetők fantáziáját is megmozgatta. Egyikük, Victoire Cogevina Reynal például azt tervezi, hogy több női csapatban is vásárol részesedést – értesült a Bloomberg. Az erre a célra alapított Mercury 13 nevű cége 100 millió dollárt gyűjtött össze első körben. A cég onnan kapta nevét, hogy
a Mercury–13 volt az első amerikai űrhajó, amelyet nők vezettek küldetésére.
A cég a hírügynökség forrásai szerint egy angol, egy spanyol és egy olasz csapattal is előrehaladott tárgyalásokat folytat. A Mercury 13 egy jelentős növekedési potenciálú piacra igyekszik betörni.
A teljes cikk itt olvasható.
Borítókép: Marc Asensio/NurPhoto