Így lehetnek sikeresek a magyar startupok

Hírek
Több mint száz pályamunkából választott ki nyolc döntős csapatot az MVM Edison startup-versenyének szakértői stábja. A környezetbarát és energiahatékony innovációk alkotói komoly képzésen ismerhetik meg a piacon is sikeres startuppá válás útját.  

A jövő legígéretesebb, kreatív, piacképes, környezetbarát és energiahatékony fejlesztéseit keresi az MVM Edison program. „A több mint száz jelentkező projektből kiválasztott nyolc, legígéretesebb, az energetikai szektort célzó, széles körben hasznosítható megoldást kínáló, piaci körülmények között is értékesíthető kezdeményezés esélyt kap arra is, hogy akár 50 millió forint magvető befektetést nyerjen el. Hosszú út vezet azonban addig, amíg egy innovatív ötletből működő üzleti vállalkozás lesz” – emelte ki a verseny kapcsán Márton István, az MVM Csoport inkubátor cége, a Smart Future Lab Zrt. vezérigazgatója.

Arról, hogy az egyedi ötleten kívül mire is van szükség Gerencsér Dorkát, az SFL innovációs és startup-szakértőjét kérdeztük.

„A döntőbe jutott csapatok egy komplex, intenzív, nyolchetes szakmai képzésen vesznek részt az SFL, illetve a verseny partnerei, az IBM és az Innoenergy szakértőinek vezetésével. A program célja, hogy egyrészt a csapatok validálják ötleteiket, megvizsgálva piacképességüket, illetve hogy átadjunk minden olyan alapismeretet, ami üzleti, szervezési és kommunikációs szempontból is segíti a startupok jövőbeni sikereit” – mondta Gerencsér Dorka. A képzésen a csapatépítés, csapatmunka és -dinamika, a hatékony folyamatmenedzsment mellett kommunikációs alapismereteket, tárgyalástechnikát, sajtókommunikációt, illetve az úgynevezett pitch technikát, vagyis azt, hogy három perc alatt hogyan „adják el magukat” is elsajátíthatják a versenyzők. Emellett a piacelemzésről, az üzleti terv készítéséről, a gyors prototípustervezés módszertanáról, illetve a szellemi tulajdon, a szabadalmak, védjegyek, a jog, az értékesítés, a pénzügyek, illetve a cégalapítás rejtelmeiben is szakértő mentorok támogatják a csapatokat. „A képzés során a csapatok interjúkat készítenek potenciális ügyfelekkel, vásárlókkal, felhasználókkal, felmérik a piaci igényeket, mindezt a Design Thinking metodológia segítségével. Célunk, hogy olyan komplex módszertant adjunk át, amelyeket a későbbiekben önállóan is használni tudnak majd az induló vállalkozások” – tette hozzá.

Az Edison döntőjére május végén kerül sor, a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt három projekt egyenként 3 millió forint értékű kommunikációs szolgáltatáscsomagot kap, amely lehetőséget ad kommunikációs stratégia alkotására, arculattervezésre, de akár piackutatásra is. A legjobbak emellett egy tanulmányúton ismerhetik meg az IBM franciaországi dizájnközpontjának működését, valamint lehetőséget kapnak arra, hogy a program befektetői bizottsága előtt is bizonyítsák rátermettségüket, és akár 50 millió forint értékű magvető befektetést nyerjenek el.
(balról) Kóbor György, Bertalan Zsolt, Márton István, Rehus Péter, Dervalics Ákos, Csendes Olivér

Az MVM Edison program zsűritagjai között szerepel Kóbor György, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója, Márton István, a Smart Future Lab Zrt. vezérigazgatója, Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója, Dervalics Ákos, az InnoEnergy HUB Hungary vezetője, valamint Csendes Olivér, a Pioneers Ventures befektetői hálózat vezetője.

A pályázatról további részleteket az mvmedison.hu oldalon olvashat.

Mi is az a startup?

A startup egy induló, nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalkozást, vagy a vállalkozássá válás folyamatát elindító, a piacra jutást előkészítő tevékenységet folytató projektet jelent. A fogalom fontos ismérve, hogy a startupok nagy növekedési potenciállal rendelkező innovatív terméket vagy szolgáltatásokat fejlesztenek. Ha a startup nem jut belátható időn belül a növekedési szakaszba, akkor jellemzően az ötlet átalakul vagy megszűnik. Ezt nevezi a szakirodalom a „halál völgyének”. A kifejezés a gyors pénzégetést takarja, nyereség termelése nélkül. Az ezen a szakaszon túljutott startupok már vállalati formát öltenek, megtartva startup-gondolkodásukat, -mentalitásukat.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink