Hungaricool: magyar termékverseny a Spartól

Hírek Érsek M. Zoltán
Negyedik alkalommal hirdet versenyt az ígéretes hazai termékeket előállító startupoknak és kisvállalkozásoknak a SPAR, amely az elmúlt években már több induló hazai vállalkozás számára biztosította a növekedés lehetőségét. Az idei akcióhoz pénzügyi tanácsadással és finanszírozással társul a K&H.

A SPAR Magyarország, a magyar gazdák, a magyar agrárium és feldolgozóipar mellett elkötelezett vállalatként 2019-ben indította útjára a Hungaricool termékversenyt, amelyre olyan magas minőséget képviselő, Magyarországon előállított, érdeklődésre számot tartó termékeket várnak, amelyek új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek, a kiskereskedelmi láncokban széles körben még nem kaphatók. Ezek közül a legjobb minőséget és egyediséget képviselő, piacképes termékek a verseny győzteseivel történt szerződéskötés esetén az INTERSPAR hipermarketek polcain és webshopjában is megjelennek majd.

„Mivel európai szinten a Magyarországon tevékenykedő élelmiszer kereskedelmi láncok közül a SPAR a legkisebb, kiemelten fontosnak tartjuk, hogy olyan termékválasztékot alakítsunk ki, amely a fogyasztók szemében megkülönböztet minket a többiektől”- fejtette ki Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezetője. Aki elmondta: a hazai élelmiszeripar és agrárium iránti elkötelezettségüket jól szemlélteti, hogy az élelmiszer termékeik több mint 90 százaléka magyarországi beszerzési forrásokból származik. Mivel beszerzéseiknél erőteljesen a hazai piacra fókuszálnak, hosszútávú stratégiájuk részeként kiemelten fontosnak tartják, hogy a piac fejlesztésében is aktív szerepet vállaljanak. „Mivel kereskedőként számunkra a fogyasztó a legfontosabb, kulcskérdésnek tartjuk, hogy a versenytársaknál is megszokott áruféleségek mellett az új, innovatív, hazai termékekből olyan egyedi termékkínálatot alakítsunk ki, amivel a fogyasztók emocionális kötődését is erősíteni tudjuk. Így született meg a Hungaricool program, amelyhez kötődően a SPAR Beszállítói Akadémia keretein belül üzleti mentorként széles körű marketingtámogatással is segítjük a nyertesek piacralépését és megerősödését.”

Az idei a Hungaricool termékverseny különlegessége, hogy az ötletgazda SPAR mellé a K&H még aktívabb szerepvállalással csatlakozik: személyre szabott pénzügyi tanácsadással és finanszírozással támogatja a győzteseket első körben a SPAR felé vállalt kötelezettségeik teljesítésében, másodsorban a szintlépésben.

A termékversenyre ebben az évben is élelmiszer, illetve non-food kategóriákban lehet nevezni. Előbbinél fontos szempont, hogy a kiírók csak előre csomagolt kiszerelésű termékeket fogadnak el. A korábbi három versenyen közel félezer induló mutatta be termékeit, amelyek közül legtöbben italokkal, kávékkal, lekvárokkal, reform-élelmiszerek neveztek. Ugyanakkor az eddigi tapasztalatok szerint egyre több olyan egészségtudatos, „minden-mentes”, termék jelenik meg a pályázatokban, amelyek a fogyasztók körében is tetszésre lelnek.

„Ez a program messze többről szól annál, hogy támogatjuk az innovatív hazai kisvállalkozásokat – ami már önmagában is jó dolog – mert egy rendkívül komoly üzleti döntésről, elköteleződésről van szó. A SPAR szemében a Hungaricool egyben egy kölcsönön tanulási folyamat is, amelyben mi segítünk azoknak a vállalkozóknak, akik a helyi piacokon sikeres termékeik kapcsán például nem találkoztak még a legszigorúbb minőségellenőrzési követelményekkel, a tartós minőséget garantáló csomagolásokkal és a vonalkóddal. Emellett pedig a mi szakembereink is rengeteg tapasztalatot szereznek a közös termékfejlesztés – hiszen ahhoz is támogatást adunk – és az új termékek útnak indítása kapcsán” – mondta el Heiszler Gabriella. Aki szerint a magyar fogyasztók nyitottságát mutatja, hogy a Hungaricool eddigi nyertes termékeinek legnagyobb része máig a SPAR termékválasztékának része maradt.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink