Hatalmas visszaesésre számítanak a reklámpiacon

Hírek Figyelo.hu

Tavaly a reklámköltés 245,08 milliárd forint volt, a 2018-as költés 223,36 milliárd forintot ért el, ez 9,73 százalékos növekedést jelent – derül ki a Magyar Reklámszövetség 2019-es reklámtorta adataiból.

A 2019-es dinamikus fejlődés után több mint 160 milliárd forintos visszaesést vár a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2020-ban a koronavírus-járvány (Covid-19) miatt – írja a Világgazdaság.

Tavaly a reklámtorta 245,08 milliárd forint volt, a 2018-as költés 223,36 milliárd forintot ért el, ez 9,73 százalékos növekedést jelent. Az idén először debütáló, a médiatortát is magába foglaló kommunikációs torta mérete pedig 467,96 milliárd forint volt – derül ki a Reklámszövetség adataiból.

A médiatortában szereplő valamennyi szegmens növekedést tudott felmutatni tavaly mégpedig 3,45-16,12 százalék közöttit.

A legnagyobb növekedés a digitális reklámpiacon következett be (16,12 százalék).

  • A digitális területen folytatódott a globális platform szereplők piaci részesedésének emelkedése, így 2019-ben már a hazai online hirdetésekre költött reklámforintok 57 százaléka landolt a globális szereplőknél (2018-ban 55 százalék, 2017-ben 53 százalék, míg 2016-ban 51 százalék).
  • A második legnagyobb növekedést a mozi (11 százalék) produkálta tavaly, de összességében a növekvő nézőszámnak köszönhetően az elmúlt 7 évben folyamatosan erősödött.
  • A televíziós reklámpiac a tavalyi (7,13 százalék) médiatortában mutatott növekedése nemcsak a versenypiaci szereplők nagyobb ráfordításait tükrözi, lévén a módszertani változásból fakadóan a 2019-es szám már az árubarter értékét is tartalmazza.
  • A többi szegmens 5 százalék alatti mértékben gyarapodott, ilyen például a közterület a tavalyi évben harmad akkora növekedést mutatott fel (4,74 százalék) az előző évihez képest, mivel tavaly már nem az új adónemek megjelenése növelte a hirdetők költéseit. A sajtó hasonló volumenben (3,96 százalék) növekedett tavaly, mint 2018-ban. A rádiós piac növekedésének üteme is lelassult a tavalyi évben.

A válság következményeként prognosztizált visszaesés összvolumenre gyakorolt hatása a 2019-es médiatortához képest ebben az évben 74,6 milliárdos csökkenést eredményezhet: A 2019-es médiatorta 245,08 milliárdról 2020-ban 170,48 milliárdos méretűre apadhat

– vélik a szakemberek.

.

Borítókép: A koronavírus-járvány miatt elindított gazdaságvédelmi akciótervet népszerűsítő óriásplakátok Pécsen 2020. május 3-án. (MTI/Sóki Tamás)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink