Harc a közösségi házhozszállításért

Hírek
Alig néhány napja robbant be a köztudatba az Uber futár verziója, a Sendee, amely forradalmasítaná a házhozszállítást, máris lett egy kihívójuk. Egy másik startup, a FleetYou személyében igazi versenytársra akadtak, hiszen a cél ugyanaz: megszerezni a magyar házhozszállítási piacot.  

Az alapkoncepció mind a két vállalkozásnál azonos. Az éttermek egy háttérrendszer segítségével tölthetik fel a kiszállítandó címeket, ami rögtön megjelenik a környéken járó aktív futároknak. A FleetYou rendszerében viszont a megrendelő folyamatosan élőben nyomon követheti, hogy a futár épp merre jár ételével, így feleslegessé válik az étterem felé telefonálgatás a futár hollétéről, hisz csak rá kell nézni a telefonra.

A FleetYou nem szabja meg a futároknak, hogy mennyit kereshetnek. Viszont fontosnak tartja az ellenőrzésüket. Ennek érdekében már a jelentkezéskor ki kell tölteniük egy részletes kérdőívet, melyből kiderül a jelentkező eddigi tapasztalata, időbeosztása. A végső kiválasztás a már megszűrt jelentkezőkkel való személyes elbeszélgetést követően történik. A futárok a kiszállítás után értékelést kapnak. Amennyiben egy futár értékelése 4 csillag alá kerül, felülvizsgálják, hogy ez miért történt, s ha tartósan így marad, akkor a futár kikerül a rendszerből.

Nagy konkurensük a Sendee üzemeltetését Szőke Gergő, az Uber volt magyarországi marketingigazgatója irányítja. Mint a cégnél kihangsúlyozzák: kizárólag adószámmal rendelkező vállalkozások, egyéni vállalkozók használhatják futárként az alkalmazást. A fuvarok után az app a magyar számviteli szabályoknak megfelelő számlát állít ki. Épp ezért segít a piac kifehérítésében. A remények szerint olyanok is használják majd a Sendee-t, akik nem akarnak főállásban dolgozni: legyen szó akár iskolásokról vagy fiatal anyukákról.

Mindenképpen izgalmas harcnak lehetünk szemtanúi. Kíváncsian várjuk, hogy melyik startup szerzi meg magának a piacot.

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink