Figyelem: megint ok nélkül von le pénzt az Apple Pay

Hírek K. B. G.
Az Apple Pay nyáron is csinált hasonlót. A bankok most már felkészültebben várták a problémát, a levont pénzmennyiség is kisebb így az MNB szerint.

Tévesen kezdett el kártyákat terhelni az Apple alkalmazásboltja – közölte honlapján az Erste Bank. A tájékoztatás szerint a hibát egy külső partnernél bekövetkezett technikai hiba okozta. Sajtóhírek szerint azonban a Apple Pay problémája nemcsak az Erste ügyfeleit érinti.

A bank jelezte, hogy felvették a kapcsolatot mind az Apple-le, mind a Visával és a Mastercarddal a probléma megoldása érdekében. Az Erste megnyugtatta a bank ügyfeleit is, nekik ugyanis nincs teendőjük, a téves tranzakciókat a pénzintézet rendezni fogja.

Az elmúlt hónapokban nem ez az első botrány az Apple Pay működésében, a telefongyártó ugyanis júniusban is tömegesen vont le jogtalanul pénzeket az ügyfeleitől. Az Apple később bocsánatot kért és visszafizette a jogtalan összegeket, ám a társaság hírnevének biztos nem tettek jót a történtek.

Az Apple Pay legújabb problémái kapcsán a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is megszólalt, a jegybank szerint világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült erre a helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.

A cikk itt olvasható.

Fotó: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink