Tévesen kezdett el kártyákat terhelni az Apple alkalmazásboltja – közölte honlapján az Erste Bank. A tájékoztatás szerint a hibát egy külső partnernél bekövetkezett technikai hiba okozta. Sajtóhírek szerint azonban a Apple Pay problémája nemcsak az Erste ügyfeleit érinti.
A bank jelezte, hogy felvették a kapcsolatot mind az Apple-le, mind a Visával és a Mastercarddal a probléma megoldása érdekében. Az Erste megnyugtatta a bank ügyfeleit is, nekik ugyanis nincs teendőjük, a téves tranzakciókat a pénzintézet rendezni fogja.
Az elmúlt hónapokban nem ez az első botrány az Apple Pay működésében, a telefongyártó ugyanis júniusban is tömegesen vont le jogtalanul pénzeket az ügyfeleitől. Az Apple később bocsánatot kért és visszafizette a jogtalan összegeket, ám a társaság hírnevének biztos nem tettek jót a történtek.
Az Apple Pay legújabb problémái kapcsán a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is megszólalt, a jegybank szerint világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült erre a helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.
A cikk itt olvasható.
Fotó: Shutterstock