Felhörpinti a Courvoisier-t a Campari

Hírek vg.hu
Rekordösszeget, 1,2 milliárd eurót fizet az olasz Campari a négy legjobb konyakmárka egyikéért, a Courvoisier-ért.

Az olasz likőrgyártó a kultikus francia konyakmárkával bővíti portfólióját. A vételár is méltó volt a Courvoisier-hez, amelytől 1,2 milliárd dollárért válik meg tulajdonosa, a minőségi szeszes italok piacán meghatározó szerepet betöltő japán Beam Suntory.

Bizonyos feltételek teljesülése esetén további 120 millió eurót fizetnek majd a japánoknak 2029-ben. A Camparinak 1860-as megalapítása óta ez lesz a legnagyobb felvásárlása, megelőzve az eddigi rekordot, amelyet a narancslikőrrel kevert ikonikus konyak, a Grand Marnier 2016-os, 490 millió eurós akvizíciójával ért el.

Szakértők szerint a Campari éléről jövőre távozó, a társaságot felvásárlásokkal bővítő Bob Kunze-Concewitznek ez volt az utolsó nagy és emlékezetes dobása.

Előrehoztuk idén a karácsonyt

– viccelődött Kunze-Concewitz az ügylet hivatalos bejelentését követő elemzői tájékoztatón, hozzátéve, hogy a Campari csoport a bevételnövekedésének a felét akvizíciókkal éri el, s célja, hogy minél közelebb kerüljön az ágazat két kiemelkedő szereplőjéhez, az ír Diageóhoz és a francia Pernod Ricard-hoz.

A Camparinak egyébként a Grand Marnier mellett volt már egy kisebb forgalmú és ismertségű konyakmárkája, a Bisquit. A Courvoisier révén a Campari elsősorban az észak-amerikai piacon erősíti pozícióit, a konyak értékesítéséből befolyó összeg 55 százaléka onnan származik.

A teljes cikk a vg.hu-n olvasható.

Fotó: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink