Fél perc alatt 51 700 weboldalt nyitunk meg

Hírek vg.hu
Ugyanezen idő leforgása alatt ötször több, közel 268 ezer kontaktusra kerül sor mobiltelefonon és tableten, ami egy átlagos napon 766 millió kattintást, oldalletöltést jelent. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felmérte a hazai online tartalomfogyasztási szokásokat.

Az NMHH elemzése egy különleges, újításnak számító mobilpaneles mérési adatokon alapul, amit a Gemius április első napjaitól publikált. Az ezer főt meghaladó mobilpanel minden résztvevője egy a kutatók által ingyen biztosított csúcskategóriás, a mérés érdekében módosított okostelefont használt, amelyen keresztül rögzítették a legfontosabb internethasználati szokásokat, különös tekintettel az eddig nem mért telefonos alkalmazásokra, applikációkra.

A kutatásból kiderült a mobiltelefonok népszerűségének abszolút fölénye a számítógépek, illetve laptopok felett, hiszen ez utóbbiakat a 15 és 90 év közé eső internetező lakosság (közel 6,6 millió ember) 39, míg a mobiltelefonokat több mint a duplája, 84 százaléka használta 2023. április 1–10. között egy átlagos napon. A 15–39 éves korosztályban kilencszer többen vannak azok, akik csak a mobiljukon keresztül neteznek, mint akik csak számítógépet vagy laptopot használnak. A 40–49 évesek esetén ez az arány már csak közel négyszeres a telefont használók javára, míg az idősebb korosztályokban szinte megegyeznek az értékek.

Hatalmas különbség rajzolódik ki a PC-n internetezők körében a magyar, illetve a külföldi weboldalak népszerűségét illetően.

A google.hu, a facebook.com és a youtube.com napi elérési értéke mind a külföldi, mind a magyar weboldalak többszörösét mutatja.

A vizsgált időszak egy átlagos napján az internetezők 28,1 százalékánál felbukkan a listavezető Google keresője és funkciói 16 perc időtartamban, és szinte minden ötödik magyar a facebook.com-ot is megnyitja. Ezzel szemben

a magyar weblapok együttesen a PC-n internetezők csupán 29,1 százalékát érik el.

A leglátogatottabb hazai oldal április 4-én a gov.hu (kormányzati gyűjtőportál) volt a maga 6 százalékos elérési értékével, utána az index.hu, illetve az origo.hu következett, amelyet 4,4 és 3,5 százalék látogatott. A három weblapon töltött átlagos napi idő is rövidebb, mint a Google keresője és egyéb funkciói esetén, hiszen az Indexen nem egészen negyedórát, a másik két oldalon kevesebb mint tíz percet időznek az érdeklődők.

A mobiltelefonos netezési trendek eltérő képet mutatnak a fentiekhez képest: míg a vizsgált külföldi weboldalakat a magyarok 44,4 százaléka nyitotta meg egy átlagos napon, addig a hazai oldalakat több mint 62 százaléka – amennyiben az applikáción keresztüli eléréseket nem vesszük figyelembe. Ezenfelül telefonon a böngészés ideje hosszabb volt tíz perccel. A Google, illetve a Facebook oldalait szinte ugyanannyian látogatták mobilon, mint PC-n,

a Blikk, az Origo és az Index oldalait pedig közel háromszor annyian tekintették meg telefonról.

Az egyik legnépszerűbb netezési forma a közösségi média. Az internetezők 76,6 százaléka nyit meg valamilyen social media weboldalt vagy applikációt nap mint nap, és több mint két órát szán erre a tevékenységre. Az NMHH értékeléséből kitűnik, hogy amíg naponta egy órát pörgetjük a Facebookot, addig negyedórát sem fordítunk általában arra, hogy valamilyen híroldalon vagy ezen oldalak applikációin keresztül tájékozódjunk.

Borítókép: illusztráció, forrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink