Fékezett az AutoWallis az év elején

Hírek vg.hu
Bő tizedével csökkent az AutoWallis csoport árbevétele az év elején, adózott eredménye pedig 70 százalékkal zsugorodott. Idén a tavalyit érdemben meghaladó értékesítéssel számol az autókereskedelmi társaság.

Csökkenő év eleji teljesítményről számolt be az AutoWallis péntek reggel. A régióban is egyre meghatározóbb szereplőnek számító autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató csoport árbevétele 11 százalékkal 89,1 milliárd forintra mérséklődött 2024 első három hónapjában

Az EBITDA főként az árbevételt érintő egyszeri bázishatások következtében 16 százalékkal 4,8 milliárd forintra csökkent, miközben az EBITDA-árrés a tavalyival közel azonos, 5,3 százalék volt.

A működési eredmény negyedével, 3,54 milliárd forintra zsugorodott, a nettó eredmény pedig 70 százalékkal 1,49 milliárd forintra esett vissza. Az AutoWallis az idén összességében a tavalyi évet érdemben meghaladó értékesítési adatokkal számol a jelenlegi makrogazdasági környezetben.

A szállítási nehézségek jelentkeztek a nagykereskedelmi eladási számokban is

Az autókereskedelmi csoport árbevételének több mint fele külföldről származik, ennek aránya az első negyedévben 1,5 százalékkal 57-re nőtt.

A visszaesést a nagykereskedelmi üzletág árbevételének 25 százalékkal 47,5 milliárd forintra történő mérséklődése okozta, melynek oka túlnyomórészt technikai jellegű, amit a 2022. utolsó és a 2023-as első negyedéves átmenetileg kiugróan magas értékesítések bázishatása, illetve az idei első negyedévben a Szuezi-csatorna, illetve a vörös tengeri helyzet miatt csaknem egy hónappal megnövekedett tengeri szállítási határidők együttesen magyaráznak, így hatásuk átmenetinek tekinthető.

A korábban az AutoWallis által jelzetteknek megfelelően megnövekedett regisztrációs számok a tavalyi időszakban a COVID hatásaira, chiphiányra, és globális szállítási nehézségekre visszavezethető elhalasztott vásárlásoknak és a magas teljesítésre váró rendelésállománynak voltak köszönhetőek. Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, az értékesítés normalizálódott, egyenletesebben oszlik el, kiszámíthatóbb mederbe került.

A kiskereskedelem továbbra is erős

Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletágának árbevétele a magyar piaci átlagot meghaladva, kilenc százalékkal 40,2 milliárd forintra nőtt, miközben az ettől a negyedévtől külön kimutatott mobilitási üzletág 2023 első negyedévre vonatkozó árbevételét a bázisidőszaki adatok tartalmazták.

Az AutoWallis 2024 elejétől a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat új üzletágba rendezte, mivel azok súlya a 2023-ban lezárt akvizícióknak (Nelson Flottalízing, wigo carsharing) is köszönhetően bővült. Az üzletágban a csoport által üzemeltetett flotta mérete az előző év hasonló időszakához képest érdemben azonos szinten maradt (+3,2 százalék), köszönhetően a rövid távú bérleti tevékenységen belül elért hatékonyságnövekedésnek, és a wigo autómegosztó szolgáltatás együttes hatásának.

Az üzletág árbevétele az első negyedévben 1,4 milliárd forint volt, míg az EBITDA 673 millió forintos nyereséget mutatott, kiemelkedő, 47 százalékos EBITDA margin mellett.

Öt éven belül jöhet az újabb duplázás

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a jelentés kapcsán elmondta, hogy az első negyedéves árbevétel a várakozásaiknak megfelelő, a társaság által elért gépjárműértékesítési eredmények növekvő trendbe illeszkednek. Kiemelte, hogy a csoport frissített, májusban publikált stratégiájában 750 milliárd forintos árbevételt és 40 milliárd forintos EBITDA nyereséget tervez 2028-ra, ezzel mindkét mutató esetében megduplázhatja 2023-as eredményeit.

 

Címlapfotó: Wallis

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink