A Variety magazin szerint Johnny Depp (nyitóképünkön) több mint húszmillió dolláros, három évre szóló reklámszerződést írt alá a Diorral, ami túlszárnyalja az Alkonyat-filmek sztárjának, Robert Pattinsonnak korábbi, tizenkét millió dolláros megállapodását, amit szintén a Dior ajánlott, akkor épp az Homme parfüm képviseletéért. Ehhez képest a Chanelnek anno hétmillió dollárba került, hogy Brad Pitt elhitesse a vásárlókkal, ő is az ikonikus No. 5-t tenné a kosarába. Az Armaninak pedig négymillió dollárba a Chris Pine-nal kötött szerződése.
Bár a legújabb Dior-információt sem a francia divatmárka, sem a színész képviselete nem erősítette meg, az biztos, hogy a Karib-tenger kalózainak sztárja 2015 óta a Dior Sauvage nevű parfümjének arca, és a vad rocker imázst díjazó cég Depp legutóbbi botrányai ellenére sem ejtette a színészt.
Pedig a vállalatra komoly nyomás nehezedett, miután Depp elvesztette a The Sun ellen 2020-ban indított rágalmazási pert, amely során a színész amiatt fordult a bírósághoz, mert a brit lap „feleségverőnek” nevezte egy cikkében.
Depp piacképessége tavaly viszont drámaian javult, miután győzött az ex-neje, Amber Heard elleni, nagy figyelemmel kísért perben, és a bíróság úgy ítélte meg, a színésznő a párkapcsolati erőszakról írt újságcikkében rágalmazta a színészt.
A döntés után a Dior Sauvage eladásai az egekbe szöktek – Bernard Arnault, a Dior anyavállalatának, az LVMH-nak a vezérigazgatója egy nyilatkozatában kiemelte, a parfüm sikerét egyértelműen a színész rosszfiú-stílusának is köszönhetik.
Depp – aki nemrégiben nem kapott asztalt egy budapesti étteremben – új filmjével, a Jeanne du Barry című történelmi drámával – amelyben XV. Lajos királyt alakítja – óriási sikert aratott két napja Cannes-ban. Jelenleg első rendezésére készül, ősszel kezdik forgatni a Modi című filmet, amely Amedeo Modigliani olasz képzőművész életéről szól, olyan szereplőkkel, mint Al Pacino.
Tény, hogy a legnagyobb sztárokért óriási összegekkel versengenek a világcégek.
David Beckham nevéhez például egy extrém, 160 millió dolláros reklámszerződés kötődik, amit az Adidassal hozott tető alá, és ami azért is különleges, mert a hírek szerint a megállapodás oly annyira határozatlan idejű, hogy a sportoló élete végéig tart.
A márkákat ez nem tartja vissza attól, hogy egyéb termékeket is a sportoló arcával adjanak el, szinte felsorolhatatlanul sok nagyvállalat, köztük a H&M, a Breitling, a Burger King, a Sainsbury’s vagy a Samsung hirdetett még Beckhammel.
George Foreman legendás boxoló legy korábban kevésbé ismert grill-márkával állt össze, és a nevéből Foreman Grills-ként tovább élő cég termékei hihetetlen sikeresek lettek Amerikában. A Salton Electric Grills ezért 137,5 millió dolláros szerződést kötött vele.
Sofia Vergara színésznő reklámbevételei már 2011-ben nagyjából 157,5 millió dollárt tettek ki, amelyek olyan jól ismert cégektől érkeztek, mint a Pepsi, a CoverGirl, a Head & Shoulders és a Quaker Oats.
Borítókép: Mike Coppola/Getty Images