Eurómilliárdokat hoz a chipgyártásba az Intel

Hírek Figyelo.hu
Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója stratégiai prioritásnak tekinti az autóipar mikrocsipekkel való ellátását.

Közel félszázalékkal emelkedtek az Intel részvényei, miután Pat Gelsinger, a társaság vezérigazgatója a müncheni IAA autókiállításon bejelentette, hogy

a konszern mintegy 80 milliárd eurót készül befektetni európai chipgyártó kapacitásának növelésére – írja a VG.

Mint ismeretes Arizonában, az Egyesült Államok tagállamában is épül már két új Intel-üzem nagyjából 20 milliárd dolláros befektetéssel. A tervezett két új európai üzem helyét Gelsinger ugyan még nem árulta el, ám mint mondta, év végéig erre is sor kerül.

A lehetséges helyszínek között Németország és Franciaország is szerepel, sőt a piaci hírek szerint Lengyelország is esélyes, utóbbi országban ráadásul már jelen is van az amerikai félvezető-gyártó.

A vállalat az új beruházások mellett írországi gyárában is bővíti termelési infrastruktúráját, főként az autóipar kiszolgálása érdekében.

A bejelentés helyszíne egyébként sem volt véletlen, hiszen a személyi számítógépek első számú csipbeszállítója, új üzemeiből is szállítana az autógyártóknak. Gelsinger pedig világosan ki is fejtette, hogy a szektor kiszolgálását kulcsfontosságú stratégiai prioritásnak tekinti.

A cikk szerint a kapcsolatok erősítését szolgálja a cég újonnan beindított szolgáltatása is ( Intel Foundry Services Accelerator), amelynek célja, hogy az autógyártók megismerjék az Intel 16 chipgyártási technológiát, később pedig képesek legyenek áttérni az Intel 3 és Intel 18A technológiákra is.

Ezek a gyártási eljárások – véli az Intel – sokkal fejlettebbek, mint az autóiparban jelenleg alkalmazott eljárások.

Állítólag már csaknem 100 autógyártó és kulcsfontosságú beszállító – köztük a BMW, a Volkswagen, a Daimler és a Bosch – fejezte már ki támogatását a szolgáltatás iránt, azonban arról nem szól a fáma – írja a Reuters –, hogy ezek közül hányan kötelezték el magukat.

Gelsinger előrejelzése szerint amúgy az átfogó digitalizáció nyomán 2030-ban a járműgyártás összköltségének mintegy 20 százaléka megy majd a félvezetőkre a 2019-es 4 százalékhoz képest. Ezzel párhuzamosan az évtized végére az az autóipar mikrocsip-megrendelései 115 milliárd dollárra, vagyis a jelenlegi több mint kétszeresére emelkednek, ami az Intel szerint a globális félvezető-piac 11 százalékát fogja kitenni.

Az autók gumikerekes számítógépekké válnak. Szükségük van ránk, és nekünk is szükségünk van önökre… A cél egy európai innovációs központ létrehozása Európában, Európáért

– fordult végül a gépkocsi-gyártókhoz Gelsinger, majd megjegyezte, némi európai uniós támogatást sem utasítanának vissza a beruházásaikhoz.

Óriásfúzió készülődik a chippiacon

(Borítókép: raigvi, PuzzlePix/Shutterstock)

További híreink