Erősen emelkedik a hazai mobilfizetések száma

Hírek Szigeti Hajnalka
Több mint a duplájára nőtt 2020 és 2021 második negyedéve között a mobilfizetéses tranzakciók száma és értéke az MNB adatai szerint. Az egyre népszerűbb okosórás tranzakciók még tovább növelhetik az innovatív megoldások térnyerését Magyarországon.

„Az innovatív fizetési módok népszerűségét nemcsak a mostani eredmények bizonyítják, de az olyan digitális óriások magyar piacra lépése is, mint az Apple, a Google vagy a Garmin. Reméljük, hogy egyre több szolgáltatás áll majd azok rendelkezésére, akik okosórával vagy más hordozható eszközzel szeretnének fizetni” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A mobilos tranzakciók mellett a hordozható eszközökkel történő fizetések száma is nőhet a jövőben, köszönhetően annak, hogy

az Apple Pay mellett a Google Pay-jel és a Garmin Pay-jel kompatibilis eszközöket is használhatják a magyar kártyabirtokosok.

2020-ban több mint 800 ezer kártyát csatoltak a (digitalizált) mobiltárcákhoz, ami 14 százalékos elterjedtséget jelent a felnőtt lakosság körében (14–60 éves kor között). A Mastercard korábban publikált, éves reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy 4 személyből 1 legalább egy mobiltárcát kipróbált 2020 végéig.

A mobiltárca telepítése során a fizikai kártya helyettesítésére egy virtuális kártya, úgynevezett token jön létre,

és ez kerül be digitális formában a felhasználó telefonjába vagy más, fizetésre alkalmas okoseszközébe – például okosórába, gyűrűbe, aktivitásmérőbe. A felhasználó tehát úgy tud mobiltelefonjával vagy hordozható eszközével fizetni, hogy abban nem tárolja a fizikai kártya adatait – magyarázta az IoTZóna.hu.

„Kevesen tudják, hogy a mobiltárcák internetes és bolti vásárlásokhoz is használhatók.

Nagyon fontos feladata a piaci szereplőknek, hogy megfelelően tájékoztassák az ügyfeleiket az előnyökről, és arról a magas szintű biztonságról, ami ezeket a tranzakciókat védi például a készpénzes vásárlásokkal szemben” – tette hozzá Pataky Piroska, a Mastercard digitális fizetési megoldásokért felelős marketingigazgatója.

Sokan átverésnek tartják a Black Fridayt

(Borítókép: Getty Images)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink