A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még február végén közölte , hogy több bejelentéses eljárás is folyamatban van a kínai Temu online piactér kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. A rendelkezésre álló információk és adatok szerint az Írországban bejegyzett Whaleco Technology Limited az általa üzemeltetett honlapon és a Temu mobilalkalmazáson keresztül valószínűsíthetően olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot folytat, ami alkalmas lehet arra, hogy megtévessze a fogyasztókat – tájékoztatott szerdán a GVH.
A Temu az általa értékesített termékek esetében „akár 95 százalék” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.
A nemzeti versenyhatóság azt is észlelte, hogy a webáruház a honlapján és a mobilalkalmazáson akciós ajánlataival összefüggésben a teljes vásárlási folyamat alatt sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé, például: „már csak 4 maradt”, „majdnem elfogyott”, „megvásárolva 1 perccel ezelőtt”, „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”, „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”, „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”. A GVH szerint ezek az üzenetek valószínűsíthetően alkalmasak arra, hogy a fogyasztókat sürgessék, valamint pszichés nyomásgyakorlás alá helyezzék a vásárlásra vonatkozó döntésük meghozatalában.A versenyhivatal az oldalon közzétett és vallott értékek között a „Társadalmilag felelősségteljes – Jót tenni a világgal” kijelentés szerepeltetésével valószínűsíthetően megtévesztő gyakorlatot folytat a termékek lényeges jellemzőivel kapcsolatban. Továbbá a GVH azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozás az általa népszerűsített és forgalmazott termékek esetében azt a hamis benyomást kelti, hogy a termékek jogszerűen értékesíthetők annak ellenére, hogy nem rendelkeznek „CE” megfelelőségi jelöléssel.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Shutterstock