A BYD 9700 dollárra, azaz 3,51 millió forintra szállította le legolcsóbb elektromos modelljének, a Seagullnak az induló árát. Ráadásul az 5,4 százalékos árcsökkentést a modell felfrissített, Glory Edition változatának bejelentésével egyidejűleg lépték meg. Sajnos csak a kínai piacon, mert a kínaiak ezt a modellt Magyarországon nem forgalmazzák, pedig dupla áron is sikere lehetne a tízmillió forintnál is jóval drágábban kínált Seal, Dolphin és Atto 3 árnyékában.
A cég azonban érthető módon először a magas haszonkulccsal értékesíthető elektromos autóival akarja megdolgozni az európai piacot, a tömegtermékek – mint a Seagull – gyártását és terítését például a szegedi épülő óriásgyárukra bízhatnák. A BYD valamennyi kurrens márkájánál mostanában vezette be a ráncfelvarrott Glory Edition változatot, s hogy a dicsőség teljes legyen, valamennyinél le is csippentett rendesen az árcédulából.
Simítottak egyet az árcédulán
Legutóbb, február végén a Qin Plus és a Chaser 05 modellek kaptak új formát és vele új, 12 százalékkal redukált árat, ezeknél 3,91 millió forintnyi jüant kell fizetni a legolcsóbb változatért. A friss bejelentés szerint a Seagull továbbra is három változatban rendelhető, a full extrás változatért sem kell 4,21 millió forintnál többet fizetniük a kínaiaknak.
A helyi sajtó megjegyzi, hogy a 3,78 méter hosszú Seagull egyik méretében sem történt változás, a motorok teljesítménye és a lítium-vasfoszfát akkumulátorok kapacitása is a régi, a két szerényebb kivitelű modell 305, a topmodell 405 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel – a kínai helyi szabványok szerint, azaz legfeljebb a csicsázásban történhettek változások.
A legerősebb, 55 kilowattos motorral rendelkező modell 4,9 másodperc alatt képes felgyorsulni 50 kilométer per órás sebességre. Nem elírás történt, a kínaiak valóban az 50-es táblát mutatták fel, a 100 kilométeres gyorsulási tempóról nem közöltek hivatalos adatot.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Shutterstock