A főváros közlekedésszervezési gyakorlata a gazdasági növekedés gátjává vált. A Budapest mobilitás terv egyoldalúan bünteti a gépjárműforgalmat, ezért arra kérjük a Fővárosi Önkormányzatot, hogy függessze fel
– hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett eseményen, amelynek előzménye, hogy szeptember 12-én a BKIK mellett a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi Iparkamara kiadott egy állásfoglalást annak érdekében, hogy érdemi párbeszéd alakuljon ki a fővárosi közlekedést irányítók és a gazdasági szereplők között. Ám az aláírók azóta sem kaptak választ felvetéseikre.
Példátlan összefogás a fővárosi vállalkozók körében
Az állásfoglalás kiadását követően a csatlakozásáról értesítette a kezdeményezőket további hat szervezet, amelyekkel együtt az aláírók 400 ezer vállalkozást képviselnek Budapesten és a fővárosi agglomerációban. A következő szervezetek csatlakoztak:
- Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ)
- Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Budapest és Pest Vármegyei Regionális Szervezet (VOSZ)
- Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz)
- Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ),
- Magyar Mérnöki Kamara
- Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary)
Jelezték az érintett szervezetek, hogy hiába figyelmeztették a fővárost, amellett, hogy a gazdasági szereplők kéréseit nem teljesítették, és érdemi párbeszéd a problémakörök nagyobb részében nem jött létre, a főváros gyakorlata nem változott.
Folyamatosak a dugók, ellehetetlenült az áruszállítás, a munkahelyre történő utazás indokolatlanul hosszú időt vesz igénybe, ezáltal a szolgáltatások ára is emelkedni fog
– figyelmeztettek.
Fotó: Mirkó István / Magyar Nemzet