Jelentősen, 15 százalékkal szárnyalták túl az előző év azonos időszakának teljesítményét az OTP Bank mobilbankár hálózatának munkatársai 2020 első hat hónapjában – olvasható a bank közleményében.
Az év első felének adatai azt mutatják, hogy egyre több ügyfél veszi igénybe a hitelintézet egyszerű és biztonságos kényelmi szolgáltatását, ha lakáshitelről van szó. A teljes ingatlanhitel-volumen negyedét adják már az ezen a csatornán keresztül megkötött szerződések az OTP Banknál.
A bank adatai szerint
a koronavírus-járvány egyértelműen felgyorsította a digitális megoldások elterjedését a banki ügyintézésben, épp ezért vezette be például a hitelintézet a szinte teljesen elektronikusan elérhető ingatlanhitel (e-Lak) lehetőségét.
Az ügyfelek egy része ugyanakkor továbbra is igényli a banki szakértők segítségét és tanácsadását. Erre az ügyféligényre válaszul országszerte hatvan mobilbankárral segíti az bank a hitelfelvételt. A bankfiókon kívüli helyszíneken igénybe vehető, akár házhoz is rendelhető ingyenes szolgáltatás növekvő népszerűségét mutatja, hogy a megelőző év első hat hónapjához képest 5 milliárdos növekedéssel, 38,3 milliárd forintra emelkedett az ilyen módon igényelt ingatlanhitel-állomány összege az idei első félévben.
„A járvány első hulláma a mobilbankári rendszerünket is kihívások elé állította. A pandémia kezdetén általánosan enyhe visszaesést tapasztaltunk a hitelezési forgalomban, a csökkenés ugyanakkor jóval kisebb mértékű volt a mobilbankáraink körében.
A rövid idő alatt bevezetett óvintézkedéseket követően már keresletnövekedést tapasztaltunk. Az idei év első hat hónapjában 15 százalékkal tudtuk növelni a kihelyezéseket a megelőző év azonos időszakához képest. Már az ingatlanhitel volumen negyedét adják az ezen a csatornán keresztül érkező igénylések. Az eddigi tapasztalatok alapján a mobilbankári csatornán keresztül igényelt ingatlanhitelek esetében további keresletnövekedésre számítunk 2020 második felében” – mondta Vörös Tamás, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.