Az energiaárak emelkedése ellenére év végére megduplázódhat az elektromos autók által felhasznált villamosenergia-mennyiség a legnagyobb hazai e-töltőhálózattal rendelkező MVM Mobiliti Kft.-nél. Balogh Szabolcs, az MVM Csoporthoz tartozó szolgáltató ügyvezetője szerint mindehhez az is hozzájárult, hogy az elmúlt időszakban a hálózatuk is bővült. Saját e-töltő-telepítéseikkel és az újabb partnerek – köztük éttermek, kereskedelmi egységek – töltőállomásainak csatlakozásával 2022 második felében is jelentősen gyarapodott a Mobiliti-ügyfelek által elérhető elektromos töltőállomások száma. Ezzel párhuzamosan az új e-autók belépésével a regisztrált, aktív felhasználók száma is gyorsuló ütemben nőtt: a 2021. júniusi 30 ezerről idén májusra már 50 ezerre, októberre pedig közel 65 ezerre gyarapodott a számuk.
„Miközben a saját fejlesztésekkel sem álltunk le, a közelmúltban egy olyan európai uniós pályázatot is megnyertünk, amelynek köszönhetően a hazai autópályák mellett nagy teljesítményű töltőállomásokból álló összefüggő hálózatot építhetünk ki. A komoly erőfeszítéseket igénylő előkészítés után a tervek szerint várhatóan 2024-ben és 2025-ben fogjuk üzembe helyezni azokat a nagy teljesítményű, 150 kilowattos töltőfejeket, amelyek jelentősen lerövidítik majd az elektromos autók töltési idejét” – magyarázza Balogh Szabolcs.
Ez a fejlesztés már csak azért is új fejezetet nyithat a hazai villanyautózás történetében, mert a projekt keretében kiválasztott lokációkon nem is egy, hanem egyszerre négy – mindkét irányban kettő-kettő – e-autó-töltőt telepítenek. Ez az infrastruktúra-bővítés pedig az elektromos autótöltés felgyorsítása mellett a várakozási idő – különösen csúcsidőben fontos – számottevő lecsökkenését is garantálja.
Balogh Szabolcs azt is kifejtette, hogy az európai uniós projekt keretében egy olyan, saját fejlesztésű megoldás is a terveik között szerepel, amely más országok szolgáltatóinak érdeklődését is felkeltette már. A nagy teljesítményű töltőállomásokat ugyanis a Mobiliti a tervek szerint nem közvetlenül a sztrádákon helyezné el, hanem az autópályák melletti nagy kereskedelmi központokban, ahol az autósok az áramfelvétel ideje alatt is hasznosan tudják eltölteni az időt.
Az ügyvezető hozzátette: az országos lefedettség megteremtése után a saját erőből megvalósuló új fejlesztéseket – legyen szó telepítésről vagy bővítésről – már olyan helyszínekre koncentrálják, ahol egyértelműen látszik a pluszkereslet. Idén például ennek szellemében Budapesten, a Shell több töltőállomásán már egyszerre két autó tölthet a Mobiliti új kútjain töltőfejenként 150 kW teljesítménnyel. A Szlovákia felé vezető úton, Szikszó határában egy 50 kW-os DC- és egy 7 kW-os AC-töltőt telepített a Mobiliti, míg Budaörsön, az Auchannál újabb 50 kW-os Tritium töltő várja az e-autósokat a már meglévő mellett. A szentendrei és a pécsi INTERSPAR Hipermarket parkolójában pedig új AC-töltők létesültek.
A Mobiliti az áram mellé a töltésindításhoz RFID-kulcsot is biztosít ügyfeleinek, valamint egyre több olyan úttörő szolgáltatást is kínál, amely az egész kontinensen a legmodernebbek közé tartozik. A társaság díjnyertes applikációjával az ügyfél már akár az autójától távol is nyomon követheti a töltés elindulását, illetve az akkumulátor töltöttségének állapotát. Az app új funkcióival nemcsak a Magyarországon érvényes e-matricákat lehet gyorsan és egyszerűen megvásárolni, de bárhol indítható parkolás is.
A társaság a magánfelhasználók mellett kényelmes és biztonságos töltési lehetőséget kínál cégeknek és intézményeknek is. A Mobiliti Flotta szolgáltatása révén a szerződött partnerek a komplex töltési szolgáltatáson felül hozzáférnek a Flotta Portálhoz, mely kulcsrakész felügyeleti rendszert biztosít a flottaüzemeltetőknek.