Divatban az SAP

Hírek M. O. A.
Virtuális próbafülke, személyre szabott parfümautomata és mesterséges intelligenciával támogatott vásárlási asszisztensek – mindez nem egy sci-fi, hanem a valóság. Az SAP új bemutatóterme New Yorkban életre kelti a kereskedelem jövőjét, ahol a fizikai márkaboltok a vevők adatait felhasználva személyre szabott élményt kínálnak egy egyedi termékhez, amely máshol nem elérhető.

Technológiai forradalom zajlott az elmúlt évtizedekben a ruházati iparban és kereskedelemben. Ez nagymértékben átalakította a kereskedők és márkák vevőkkel fenntartott kapcsolatát. A középpontban a megszemélyesítés áll – a vásárlási élmény testreszabásával a kereskedők kiemelkedhetnek versenytársaik közül, és hűségesebb vevőkre tehetnek szert. A megszemélyesítés hatása erőteljes: a vásárlók 76 százaléka szerint közvetlenül befolyásolja, hogyan döntenek az egyes márkákkal kapcsolatban, és 78 százalékuk szerint hatással van arra, hogy vásárolnak-e ismét ugyanonnan, illetve ajánlják-e az adott márkát rokonaiknak, barátaiknak.

A ruházati kereskedők korábban a hagyományos marketing technikákat – nyomtatott hirdetéseket, eladótérben elhelyezett reklámokat – részesítették előnyben. Az e-kereskedelem és az internet térnyerésével azonban a vevők már olyan személyre szabott vásárlói élményt várnak el, amely szükségleteikhez, preferenciáikhoz igazodik. A vásárlók egyúttal értékelik az egyes értékesítési csatornák – a fizikai üzletek, online áruházak, mobilapplikációk és a közösségi média felületek – közötti átjárhatóságot. Így gyakorlatilag bármikor és bárhol tudnak vásárolni, a kereskedők pedig egyúttal fontos adatokhoz jutnak vevőik vásárlási szokásairól. Ezzel az információval átfogó profilt alkothatnak minden egyes vevőről, célzott marketingkampányokat indíthatnak, termékajánlatokat és testreszabott vásárlási élményt nyújthatnak. A mesterséges intelligencia előre jelezheti egy későbbi vásárlás valószínűségét, valós időben tehet javaslatokat, felveheti a kapcsolatot a vevővel vásárlás után, és visszajelzéseket gyűjthet. Aki alaposabban megismeri vásárlóit, az jobb marketingdöntéseket hozhat, és javíthatja üzleti eredményeit.

A jövő divatboltja

Hogy hogyan fest és mit kínál majd egy divatmárka üzlete a jövőben? Ezt mutatja be az SAP új élményközpontja, amely február 15-én nyílt meg a New York-i divathéten, és egész évben várja az érdeklődőket az amerikai metropoliszban. Az S.Fashion Experience Lab-ben az innováció kézzelfoghatóvá válik. A jövő üzletében például virtuális próbafülkék, kiterjesztett valóságalapú képernyők fogadják a vásárlókat. A választásban robotok, mesterséges intelligenciával ellátott személyi asszisztensek segítik a vevőket, akik akár személyre szabott parfümöt is készíttethetnek az üzlet automatájának segítségével. A bemutatóteremben a kereskedők felfedezhetik, hogyan nyújthatnak egyedi és személyre szabott vásárlói élményt, és hogyan segít az SAP optimalizálni üzleteiket, kapcsolódni vevőikhez egy elsődlegesen digitális világban.

SAP megoldások a vásárlói élmény jövőjének formálására

Az SAP több, a vásárlói élmény jövőjét formáló szoftveres megoldást is kínál a kereskedőknek. Ezek a divat területén és azon túl is kiemelt szerepet játszanak a hatékony megszemélyesítés megvalósításában. Azáltal, hogy összekötik a vevőadatokat az igényektől kezdve egészen a szállítás lebonyolításáig, fenntartható és intelligens vállalatokat hoznak létre a működés minden területén.

„Az előre meghatározható ügyfélút már a múlté, az ügyfelek bárhol megjelenhetnek, legyen szó a social médiáról érkező online vagy a boltokban megjelenő fizikai vásárlásról. Az ügyfeleknek kiemelten fontos, hogy megfelelő ajánlatot kapjanak, megfelelő időben, a megfelelő csatornán keresztül, az adataik és hozzájárulásaik biztonságos felügyelete mellett” – magyarázta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

Borítókép: SAP Hungary

Ezek is érdekelhetnek

További híreink