Dinamikus növekedés a Lego-csoportnál

Hírek figyelo.hu

A Lego-csoport nyilvánosságra hozta a 2020-ra vonatkozó pénzügyi eredményeit. A bevétel 13 százalékkal, 43,7 milliárd dán koronára (DKK) nőtt a 2019-es évvel összehasonlítva,

míg az értékesítés 21 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban.

A működési eredmény 12,9 milliárd DKK volt, ami 19 százalékos növekedés 2019-hez képest. A márka piaci részesedése globálisan és a 12 legnagyobb piacán is nőtt.

Niels B. Christiansen vezérigazgató a következőképp fogalmazott: „Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, ami azt mutatja, hogy a Lego kockáknak és a játékon keresztüli tanulásnak továbbra is figyelemre méltó jelentősége van. Emellett ez a teljesítmény egyben a munkatársaink szenvedélyét, kreativitását és kitartását tükrözi. A járvány okozta kihívások ellenére is fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy a játék folytatódjon világszerte.”

Minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése, és

különösen nagy mértékben erősödött Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.

A működési eredmény növekedését a kiváló értékesítési számok hajtották, ellensúlyként pedig a stratégiai befektetések, illetve a megnövekedett disztribúciós és szállítási költségek hatottak – utóbbi okozója a mexikói és kínai üzemek átmeneti bezárása volt. A nettó nyereség 19 százalékkal, 9,9 milliárd DKK-ra nőtt, míg a cash flow erős szinten, 11,5 milliárd DKK maradt. Christiansen elmondta:

A hosszú távú növekedési célokat támogatva, nagyszabású beruházásokat hajtottunk végre az elmúlt két évben. 2020-ban kezdtük el látni ennek az eredményét, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén. A következő években tovább növeljük a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkánkra, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálunk.

 

(Borítókép: Legóból épített mesefigurára a Lego saját gyártású egészségügyi védőszemüvege és egy szájmaszk kerül a nyíregyházi gyárban 2020 április 30-án. A Lego-gyár 15 ezer saját gyártású egészségügyi védőszemüveget ajándékozott a városnak, a Nyíregyházán és környékén praktizáló gyermekorvosoknak, illetve a Megyei Egészségügyi Alapellátási Igazgatóságnak pedig negyven, védőszemüvegeket és más védőeszközöket tartalmazó csomagot. (MTI/Balázs Attila)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink