Daimler: lassan tér magához a buszgyártás

Hírek D. GY.
A világ legnagyobb buszgyártója szerint az európai megrendelések csak az évtized közepén érthetik el a járvány előtti szintet.

Még legalább három év kell ahhoz, hogy az autóbuszok iránti kereslet visszatérjen a pandémia előtti szinthez, annak ellenére, hogy az autóbuszos utak és a turizmus már most látványos fellendülés előtt áll. Till Oberwörder, a Daimler Buses vezérigazgatója szerint bár vásárlóik arról számolnak be, hogy az iskolai- és turistautak iránti kereslet ugrásszerűen emelkedik, a buszok iránti keresletben ez még jó ideig nem mutatkozik meg.

A világ legnagyobb buszgyártója a járvány előtti utolsó “békeévben”, 2019-ben több min 9200 járművet adott el, ez tavaly 6400-ra csökkent. A legnagyobb visszaesést a távolsági járatokhoz használt buszoknál tapasztalták, amelyeket főleg magáncégek vásárolnak. Tavaly a megrendelések ebben a szegmensben a járvány előtti szint felére zuhantak. A Daimler Truck leányvállalata így kénytelen volt bezárni ulmi üzemét (2020 márciusában), amelyet csak jó másfél év szünet után tudott újra termelésbe állítani.

Két év járványidőszak után a turizmusban nagy fellendülést tapasztalunk, főleg Németországban és Franciaországban, megélénkültek az iskolai utazások is

– mondta Oberwöder.

Az utazásfoglalással foglalkozó Omio nevű oldal adatai szerint a távolsági járatok iránti kereslet az idei első negyedévben 30 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest és 2 százalékkal az elmúlt év utolsó három hónapjához viszonyítva. Az üzleti és konferencia turizmus ugyanakkor továbbra is szinte tetszhalott állapotban van, Oberwöder nem is tudta megtippelni, hogy itt mikor következhet be fellendülés.

A Daimler Buses a közeljövőben készül bejelenteni új gyártási stratégiáját, a modellkínálatban megjelennek az elektromos és hidrogén meghajtású járművek. Az eCitaro elektomos városi buszt 2018-ban dobták piacra, azóta Európában több mint 600-as adtak el belőle. Ezek a járművek azonban drágábbak., mint hagyományos meghajtású társaik és üzemeltetésük is költségesebb. A Daimler az évtized végére állít össze egy teljes, elektromos (hibrid) meghajtású modellpalettát, a hidrogén hajtású buszokat jövőre dobják piacra. A teljesen károsanyag kibocsátás nélküli modellek megjelenése az utakon 2030 körül várható.

Borítókép: Bernd Weißbrod / DPA / AFP

Ezek is érdekelhetnek

További híreink