Célegyenesben a debreceni BMW, hamarosan meglehetnek a beszállítók

Hírek figyelo.hu

A BMW-gyárat is magában foglaló Északnyugati Gazdasági Övezet és a napokban mintegy 32 milliárd forintos állami fejlesztési forrást nyert Déli Ipari Park üzemeltetését egyazon önkormányzati tulajdonú cég végzi majd – közölte a Figyelővel Papp László, Debrecen polgármestere. A Figyelő információi szerint

a BMW Group áprilisig kiválasztja gyárának a beszállítóit, az építkezéshez szükséges vasszerkezetek szállítójának a kiválasztása pedig már meg is történt.

A lap kereste Debrecen vezetését és a cégcsoport magyarországi kommunikációs vezetőjét, ám értesülésünket nem kívánták kommentálni. Mindenesetre az M35-ös autópályától a város felé haladva komoly készülődés tapasztalható azon a telken, amelyre a BMW költözik.

Az autóipari óriás három évvel ezelőtt döntötte el, hogy gyárat épít Debrecenben, s ehhez az önkormányzattól egy 400 hektáros ingatlant vásárolt a város északnyugati határában. A hírre a helyi ingatlanárak azonnal az égbe szöktek, mozgolódás kezdődött a potenciális beszállítók, a logisztikai vállalkozások és az ő érkezésükben üzletet látó ingatlanfejlesztők körében. Megindultak és ütemesen haladtak az állam feladatkörébe tartozó infrastruktúra-fejlesztések, s az üzem kivitelezését előkészítő cölöpözési munkálatok is elkezdődtek. Minden adottnak tűnt tehát a gyors és látványos eredmények eléréséhez. A koronavírus-járvány azonban 2020 elejétől gyökeresen átírta a forgatókönyvet, így a BMW debreceni beruházása késedelmet szenvedett, valamint a beszállítói park fejlesztése is lassult.

A múlt év végére fordult a helyzet, s Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója januári, budapesti sajtótájékoztatóján arról számolhatott be, hogy a globális válság és a félvezetőhiány ellenére a BMW a cég eddigi legjobb értékesítési esztendejét zárta 2021-ben.

Több mint 2,5 millió járművet adtak el, ami 8,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az értékesített BMW-k száma meghaladta a 2,2 milliót, ez 2020-hoz viszonyítva 9,1 százalékos bővülés. A Mini-eladás 3,3 százalékkal növekedve 302 144 darabos volt, a Rolls-Royce pedig 5586 példánnyal növelte értékesítését, ami közel 49 százalékos javulás, és ezzel szintén története legsikeresebb esztendeje volt 2021. A motorkerékpár-üzletág 194 261 járművet adott el, ami csaknem 15 százalékos növekedés, míg az elektromos és a plug-in hibrid modellek értékesítése 70 százalékkal, 328 316 darabosra bővült. Ez a szám a globális eladás 13 százalékát teszi ki. Maciej Galant impozáns adatokat ismertető tájékoztatóján arról is beszélt: nem tart attól, hogy az idén gyárbezárás vagy termelésleállás fenyegetne.

Már a múlt év közepén voltak kedvező jelek, s a BMW Group novemberben bejelentette, hogy debreceni üzemének első épületkivitelezési munkálatait 2022 első felében megkezdi, decemberben pedig Hans-Peter Kemser személyében a gyárigazgatót is megnevezte. Az 56 esztendős szakember a létesítménnyel kapcsolatos feladatai átvételéig a vállalatcsoport lipcsei üzemét vezeti. 2015 óta irányítja ezt az egységet, ahol a BMW 1-es és 2-es sorozat, valamint a BMW i3 tisztán elektromos prémiumkompakt előállításáért felelős. (2020-ig ott készült az i8 plug-in hibrid sportautó is.)

A társaság tavaly novemberi közleménye a kivitelezés érdemi gyorsulását ígéri, ami azt jelenti, hogy megkezdődnek a magasépítési munkák annak érdekében, hogy az évtized közepétől tisztán elektromos meghajtású autók gurulhassanak le a gyártósorokról. Elsőként a központi irodaépület és a képzési centrum készül el. A különböző infrastruktúra-berendezések telepítése, a csapadékvíz-elvezető árkok, a vízvezetékek, a parkolók, az energiaellátás kiépítése pedig már folyik. A további épületek felhúzására és a speciális berendezések integrálására vonatkozó pályázatok az elkövetkező hónapokban nyílnak meg.

A cikk a Figyelő legfrissebb számában olvasható!

További híreink