A Budapest–Kunszentmiklós–Kelebia vasúti beruházás miatti buszpótlás első hónapjainak tapasztalatai alapján döntöttünk arról, hogy itt be kell avatkozni, mivel a pótlóbuszok menetideje 30-60 perccel volt több, mint a vonatoké. Az új buszsávval a központi régió országos kezelésű főútjainak első buszsávja jön létre, és az egész országban az első olyan, ahol országos közúton vezetünk buszsávot a korábbi forgalmi irányt megfordítva – áll az államtitkár Facebook-bejegyzésében. Az 51-es eredeti kialakításában a 2×2 sáv irányonkénti szét volt választva, így a buszsáv különleges – országos főúton nálunk újdonságnak számító – módon épült: a szembemenő útpályán kapott helyet.
Emlékeztetett, a buszsáv kiépítése előtt a főútnak ezen a részén 2×2 sáv volt, a buszsáv az egyik korábbi déli, tehát a fővárostól nézve kifelé vezető sávot foglalja el, így a legfontosabb, északi irányban nem csökken a közúti forgalom többi szereplője (magánautók, teherjárművek) számára rendelkezésre álló kapacitás. A Budapest–Kunszentmiklós–Kelebia vasútvonal újjáépítése és fejlesztése idején – még két-három évig – nem járnak a személyszállító vonatok, így az elővárosi forgalom pótlása is a sűrűbben járó Volánbusz-járatokra hárul. A buszsáv kialakítása egyelőre erre az időszakra szól mostantól, azaz az iskolai oktatás elindulásától.