A Lotus Emira I4 első limitált változata idén jelent meg, azt 2000-es soros motorral szerelve dobták piacra. Az erőforrás 364 lóerő teljesítményt ad le a hátsó kerekekre és 430 Nm nyomatékkal forgatja azokat. Az októberben bemutatott V6-os verzió hasonló nyomatékra (420) képes, de már 405 lóerővel a hengerűrtartalom pedig 3,5 liter. Mindkettő végsebessége valahol 280-290 km/h körül van. A brit gyártótól ez nem meglepő. Egyaránt készít autókat hétköznapi és alkalmi (pálya) használatra.
Az új modell kifejezetten hétköznapi használatra készült, ennek megfelelően például nem „cipőkanállal” kell elhelyezkedni a kocsiban. Ám nem ez a legérdekesebb tervezési része, hanem az új aerodinamika, ami egyfelől 1600 kilogrammal szorítja le a járművet (nagy sebesség mellett) az aszfaltra, így kis túlzással akár a plafonon is lehetne vele autózni, másrészt az autó erőforrását elölről, a beömlő menetszelet elvezetve hűtik, sőt az autó körül kialakuló turbulenciának is van szerepe, méghozzá a légterelők lehetővé teszik, hogy a menetszél hátulról betótuljon a motortérbe. Vagyis a dizájnelemek mindegyike egyben funkcionális.
Ami a jármű árát illeti, konfigurációtól függően 75-80 ezer font között mozog, ami negyvenmillió forint feletti itthoni árat jelent.
A forgalmazó Gablini-csoport egyre inkább beágyazottá válik ebben a kategóriában, hiszen a kereskedő cég értékesíti itthon az Infinitit és most már az Aston Martint is. Sem au tóbbiból, sem a Lotusból nem futkároznak itthon tucatjával, ettől függetlenül azonban mind a két márka eladható itthon. A legmeglepőbb, hogy nem is elsősorban Budapest a fő vonzáskörzet, sokkal inkább a vidék. Látni pedig azért nem lehet hétköznap ezeket az autókat, mert a tulajdonosok jellemzően gyűjtők. Itthon pályán használják, vagy egyszerűen kivitetik külföldre és nyáron ott használják ezeket a járműveket.