„Most mindenki velünk akar szerződni” – vetette fel a csomagautomatáival 2015-ben megjelent FoxPost Zrt. vezérigazgató-társalapítója. Bengyel Ádám a vg.hu kérdésére közölte, hogy a Futureal és a Wallis kockázati tőke alapjainak többségi tulajdonában lévő FoxPost a múlt év végén 360 csomagautomatát működtetett, ami mintegy 35 ezer rekeszt jelentett, most pedig 733-at, 66 ezer rekesszel. A cég idén a forgalma duplázódását várja.
Az úgynevezett utolsó kilométeres kiszállítás költségeinek csökkentésében jelentős szerepe van a csomagautomatáknak, ugyanis ezekkel jól lehet optimalizálni a kapacitásokat, összességében pedig felére lehet csökkenteni a kiszállítási költségeket, amellett pedig természetesen át lehet adni a megrendelőnek. Nem mindegy ugyanis, hogy egy 17 ezer forintos (ennyi az átlagos webes rendelések kosárértéke) megrendelésénél 1000 forint feletti házhoz szállítással, vagy az alatti csomagautomatás kiszállítási költséget visel a megrendelő. A jelszó egyébként, „ne te várja a csomagra” sokak számára értelmezhető, nagyon sokan képesek úgy intézni a napi teendőjüket, hogy közbeiktatják a csomagpontot, ha árut rendeltek. (Ebből a szempontból eltér kicsit a vidék és a város.)
Magyarországon mintegy 2600 csomagautomata működik, megjelenésükkel a piaci szereplők erősítik egymást – ismertette a GKID rendszeres felmérésnek egyik megállapítását Madar Norbert, a cég partnere. A hazai lakosság jelentős része még mindig a házhoz szállítást részesíti előnyben, de az elmúlt két évben tapasztalható boom során a választásban egyre inkább érvényesültek a csomagautomaták mellett szóló szempontok is, mint az ár, a csomag átvételének tervezhetősége, kényelme.
A GKID kimutatta továbbá, hogy a teljes hazai webshopos értékesítés 73 százaléka házhoz szállítással jut el a megrendelőhöz, 12 százaléka csomagautomatán keresztül, 10 százaléka személyes átvétellel, és 5 százalékát maga a kereskedő vitette ki.
Tavaly a csomagautomatás kiszállítás 4 százalékkal bővült, míg az összes többi kiszállítási mód zsugorodott kicsit. A nagyvárosokban a házhoz szállítás után a csomagautomaták igénybevétele a második legnépszerűbb szolgáltatás, amely lassan bekebelezi a csomagpont piacot, mert az e rendszerben benzinkutaknál, parkolókban vagy postákon működő automaták felkeresése érdekében az átvevőnek külön utat kell megtennie.