Bátran fejlesztenek a kkv-k

Hírek Figyelo.hu
A cégek főként innovációs és informatikai fejlesztésekre költenek idén.

A kis- és középvállalkozások 58 százaléka van családi kézben, mégis ritkán olvashatunk őket vizsgáló kutatásról. A K&H ezért ismételten felmérést készített körükben. Az eredmények alapján

a következő 3-5 évben a családi vállalkozások majdnem 80 százaléka számít saját cége növekedésére.

Ez jóval magasabb arány, mint a „hagyományos” vállalatok esetében. Fejlesztések terén is az élen járnak, durván minden harmadik cég fordította árbevételének több mint 10 százalékát ilyen célokra az elmúlt években.

A kutatás szerint a családi vállalatok 65 százaléka várja 3 éves időtávon a gazdaság bővülését, de saját magukban még ennél is jobban bíznak. Az optimista pénzügyi várakozások mellett úgy tűnik, a fejlesztésekben is erősebbek a családi tulajdonú vállalatok. Az elmúlt években ugyanis 28 százalékuk fordította árbevételének átlagosan több mint 10 százalékát fejlesztési célokra, míg a nem családi cégek esetében 13 százalékos arány látható.

A következő egy év során pedig főként termelői (32 százalék), informatikai (38 százalék) és innovációs fejlesztésekre (20 százalék) fókuszálnak majd.

A kutatás arra is kereste a választ, hogy hol tartanak a családi cégek a generációváltás folyamatában. A K&H családi vállalatok generációváltás index azt vizsgálja, hogy történt-e már generációváltás a cégnél, és hogy mennyire tartják fontosnak ezt az előttük álló feladatot. A mutató 0 és 100 pont közti értéket vehet fel, és jelenleg 43 ponton áll.

Az eredményekből azt látjuk, hogy a generációváltás kérdése annál nagyobb horderejű egy cég életében, minél magasabb az árbevétele

– hangsúlyozta ki Ékes Ákos. Amíg a 2 és 4 milliárd forint közötti árbevétellel rendelkező társaságoknak mindössze 28 százaléka tekintette jelentősnek a témát, addig a 10 milliárd forintnál nagyobb forgalmat generálóknál ez az arány már 59 százalék. Szintén a méret a meghatározó azzal kapcsolatban, hogy történt-e már generációváltás a cég életében: minél nagyobb egy vállalat, annál jellemzőbb, hogy igen.

A Facebookra koncentrál a kkv-marketing

(Borítókép: Ziegler Ostyagyár és ostyakészítő gépgyár üzem családi vállalkozás Zsámbék munkás dolgozó munka 2021.03.01. (Németh András Péter, Szabad Föld)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink