Jól teljesített a K&H valamennyi üzletága

Hírek Horváth Éva
A bizonytalan és kockázatos gazdasági gazdasági környezet – a háború, az infláció, az energiaproblémák – ellenére, valamint a kormányzati intézkedések negatív hatása dacára 35,8 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el a K&H.

„Eredményeink motorja a hitelezés és a bővülő ügyfélkör volt” – értékelte az idei első fél évet rövid tömörséggel Guy Libot, a K&H csoport vezérigazgatója. A K&H Bank adózás utáni eredménye 2023 első fél évét követően 35,8 milliárd forint volt, a 33 milliárd forint összegű banki extraprofiadó elszámolása után.

Az első fél évben lakossági ügyfélszáma meghaladta a 815 ezret, vagyis 2022 első fél évének végéhez képest 5 százalékkal több magánszemélyt szolgált ki. A rendszeresen jövedelmet átutaló ügyfelek száma eközben átlépte az 555 ezret, ez azt jelenti, hogy 7 százalékkal többen választották elsődleges bankjuknak.

Július közepén bevezettek egy új mobilbank-applikációt. A teljességgel megújuló informatikai háttér megteremti annak a technológiai feltételeit, hogy a jövőben számos, eddig nem ismert, összetett funkció váljon elérhetővé az ügyfelek számára. A digitális átalakulás mellett a fenntarthatóság is fókuszban marad: a bank nemrégiben bemutatott energetikai kalkulátora a lakások energiafogyasztására és a rezsiköltségekre ad becslést, és kiszámolja azt is, hogy egy korszerűsítés után mennyi lesz az ingatlan üzemeltetési költsége.

A teljességgel megújuló informatikai háttér megteremti annak a technológiai feltételeit, hogy a jövőben számos, eddig nem ismert, összetett funkció váljon elérhetővé az ügyfelek számára. A digitális átalakulás mellett a fenntarthatóság is fókuszban marad: a bank nemrégiben bemutatott energetikai kalkulátora a lakások energiafogyasztására és a rezsiköltségekre ad becslést, és kiszámolja azt is, hogy egy korszerűsítés után mennyi lesz az ingatlan üzemeltetési költsége.

A teljes cikk a Világgazdaságban olvasható.

Címlapkép: Kallus György

Ezek is érdekelhetnek

További híreink