A Citi elemzői a minap vették górcső alá az iPhone szeptemberre várható nagy durranását, a 8-as (vagy 10-es, mert még a neve sem biztos) néven bemutatkozó új készülékét, pontosabbanaz Apple „szülinapi” telefoncsaládját. Az iPhone legenda tizedik születésnapjára várt hatalmas durranásról persze semmit nem tudni. A cupertino-i cég jó szokása szerint halvány fogalma sincsen ma senkinek arról, hogy a ketyere hogyan fog kinézni, illetve mit fog tudni a fejlesztés alatt álló csodatelefon. Egy a biztos, drága lesz, de nagyon.
Persze a gyártónak továbbra is nagyon jó a felhajtás, hiszen már hónapok óta mennek a pletykák és a találgatások, továbbra is elképesztő ingyenreklámot biztosítva az almás telefonmárkának!
A Citi elemzői, Jim Suva és Asiya Merchant így nem is bocsátkoztak találgatásokba a műszaki tartalmat illetően, ám annál inkább felhívták a figyelmet egy fontos momentumra: a minőség és a hosszú élettartam visszaüt. Ahogyan az iPad-ek eladásai is 19 százalékkal estek az előző negyedévben, mert a korábbi iPad szériák is eléggé jók, tartósak, minek váltani? Ugyanígy a noteszgépek vagy az asztali Mac-eknél.
Az új telefonnál tehát hiába nagyobb már a felhasználók hada (a 2014 végi 300 millió helyett ugye 500 millió készülék van) a Citi elemzői szerint a potenciális upgrade-elők aránya 85-ről 75 százalékra esik le.
Ráadásul a nagy konkurens Google Android is egyre jobb, így kevéssé pártolnak el tőle az emberek. Ez (és persze a három év alatt szerzett 200 millió új iOS használó) azt jelenti, hogy 10-ről 4 százalék körüli csökkenhet azok aránya, akik úgy veszik meg az új telefont, hogy még sosem volt „ájfónjuk”.