Az alternatív termékek repítik a Legrandot

Hírek Érsek M. Zoltán
Miközben az ingatlanpiaci fejlesztések, felújítások visszaesése miatt érezhetően csökkent az épületvillamossági termékek piaca, portfóliójának új fejlesztéseire fókuszálva a Legrand továbbra is szinten tudja tartani a teljesítményét. Károlyi László, a Legrand Zrt vezérigazgatója szerint a cégcsoport egyik fejlesztési bázisával is rendelkező szentesi leányvállalat a munkahelyeket megőrizve tudja növeli az új szegmensekben megszerzett piaci részesedését.

Tavaly még mindenki azt remélte, hogy egy olyan posztcovid időszak következik, amikor egy kedvezőbb gazdasági környezet további forgalomemelkedést hoz magával. Mindezt sajnos alapjaiban átírta a váratlan orosz-ukrán háború, ami tisztán a gazdasági oldalt tekintve is drámai hatást eredményezett: az energiaárrobbanás mellett erős inflációt és jelentős forint leértékelést hozott magával. Hatására a lakossági fogyasztás mellett a beruházások is erőteljesen visszaestek. Ismert, mindehhez egy magas kamatkörnyezet is társult, már 2022 második felétől, a hagyományos épületvillamossági piac is kétszámjegyű visszaesést szenvedett el, ami minket is érintett. Ebben a helyzetben a Legrand azt használta ki, hogy az utóbbi években olyan új szegmensekben hajtott végre akvizíciókat, ami a magyar piacon is lehetőséget ad a növekedésre” – elemez a vezérigazgató.

Bővített termékkínálat

A francia vállalatcsoport az elmúlt évtizedben a cég hírnevét megalapozó klasszikus termékkörök, a kapcsolók, dugaljak mellett tudatosan bővítette a portfólióját. A villanyszereléshez kapcsolódó termékek mellett így lépett be az energiaelosztás, illetve az ipari informatikai rendszerek, a szünetmentes áramforrások, valamint az okosotthonok piacára. A cég Ensto és az Ecotap márkanéven már az elektromobilitáshoz szükséges elektromos otthoni töltők és a felügyelettel vezérelt töltőberendezéseknek a gyártói és forgalmazói piacán is megjelent.

Károlyi László szerint az elmúlt évek profilbővítése azért is komoly lehetőségeket rejt, mert a nemzetközi gazdasági trendeket elemezve egyértelmű, hogy az energiafelhasználás racionalizálása, a zöld energiára történő transzformáció nem átmeneti jelenség, hanem egyértelműen hosszútávú trendnek ígérkezik.

Zöldenergia, Szentes

Az energiafelhasználás optimalizálása, a fosszilis energiáról való leválás kapcsán a magyar piacon is komoly lehetőségeket biztosít számunkra az, hogy a Legrand a lakossági és az ipari szegmensben egyaránt teljes körű, legfejlettebb megoldásokat tudja nyújtani. Ezt biztosítják például azok a transzformátorok, amelyek új, zöld generációja az energiaátadás veszteségét jelentősen csökkentik. Az optimalizált energiafelhasználás az elektromos autótöltés kapcsán is megoldott azzal, hogy a töltés csak akkor indul, amikor más nagyobb energiafogyasztó nem használja a hálózatot. És mivel ezeket a szegmenseket kevésbé érinti a válság, olyan dinamikus fejlődési lehetőséget kínálnak, ami kompenzálni tudja a hagyományos és különösen a lakossági piacainkon elszenvedett veszteségeket.

A Legrand Zrt. stabilitásához az is nagyban hozzájárul, hogy a szentesi leányvállalat több évtizedes szakmai tudásbázisára építve ma már a Legrand hagyományos termékkörének számító kapcsolók fejlesztése és a gyártása is Magyarországon történik. Ennek jelentőségét nemcsak azt mutatja, hogy a márka ebben a szegmensben magyarországi piacvezető, hanem az is, hogy Európa mintegy 15 országában a „Made in Hungary” eredetjelzésű termékeket kínálják.

Megosztott tudás

A Legrand 30 éve lezajlott privatizációjának sikerét az mutatja a legjobban, hogy a nemzetközi vállalatcsoport szemében nemcsak a magyar piac, hanem a jogelőd révén száz éve, a minőségre és a szaktudásra épülő szentesi vállalati kultúra is jelentős értéket képvisel. Ezért az eredményes működés mellett az a cél is vezérel minket, hogy ezt a szaktudást ne csak magunknak őrizzük meg, hanem amit lehet a társadalomban is osszuk meg azok számára, akik új vállalkozásokat indítva szeretnének sikeresek lenni. A Legrand ezért vállalt szerepet hét éve az Érték és Minőség Nagydíj kiírói tanácsában, ahol a pályázók közül azokat a vállalkozásokat igyekszünk felkarolni, akik számára ugyanazok az értékek fontosak, amelyeket mi képviselünk”- érvel a vezérigazgató.

Aki úgy látja, hogy miközben a jelenlegi gazdasági helyzet egy olyan átmeneti állapot, amelynek hosszát még senki nem látja előre, ezután biztosan bekövetkezik az a lassú piacbővülés, ahol a megfelelő stratégiai fókuszokkal, a jelenleg több, mint 550 fős. 36 milliárd forgalmú szentesi leányvállalat további növekedése is biztosított.

Borítóképen Károlyi László, a Legrand Zrt. vezérigazgatója, fotó: Koszticsák Szilárd

Ezek is érdekelhetnek

További híreink