A Z generáció kinyírja a tévét?

Hírek
Nem igazán kapcsolják már be a tévét, de azért még nem mondtak le róla teljesen.

A címben feltett kérdésre persze a “nem” a helyes válasz, de azért jól látszik, hogy a valamikor a nagyszoba díszének számító televízió a fiatalabbak körében egyre inkább mellőzött médiafogyasztási eszközé válik.

A Z generáció alig kapcsolja be a tévét, ők sokkal inkább már az okostelefon, az asztali gépek és a laptopok világában keresik a kedvükre való tartalmakat, ennek helye pedig még mindig az otthon, édes otthon – legalábbis ez derült ki a Jófogás és a GKI közös, több mint tízezer aktív internetezőt átölelő kutatásából.

A megkérdezettek ötvenöt százaléka még mindig az esti program részeként kezeli a televíziót, ám mindössze egyharmaduk kapcsolja be azt. A műsorválasztás egyáltalán nem tudatos, megy a szokásos kapcsolgatás össze-vissza, a legtöbben filmeket néznek, de nagyon népszerűek a az ismeretterjesztő-, hír vagy éppen riportműsorok, pörögnek a sorozatok, a sport- és főzős műsorok is.

A kutatás egyik megállapítás még, hogy noha a generációk között jelentős eltérés figyelhető meg a hír- és riportműsorok népszerűségét illetően, ám a legtöbb korcsoport még mindig szívesebben nézi, mint olvassa a híreket, kivéve az Y generációt, amelyiknél e két tevékenység egálban van. A tévés híradók népszerűsége a kor előre haladtával nő: míg a Z generációnak csupán ötvenöt százaléka, addig a Babyboomerek közül szinte mindenki nézi. Egyre jellemzőbb az is, hogy a fogyasztók az aktuális hírekről már online is tájékozódnak, egyharmaduk kifejezetten tudatosan teszi  ezt, egynegyedük pedig a hírgyűjtő- és közösségi oldalakon is igyekszik elcsípni a számára fontos információkat. A Z generáció több mint negyven százaléka az online hírek keresgélésekor főleg a közösségi oldalakat veszi igénybe, de az Y generáció egyharmada is így jár el.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink