A Visa új kutatása szerint a fogyasztók a digitális világban látják a jövőt

Hírek H. É.
A pénzküldések nemcsak a kivándorló munkavállalók és családjaik milliói számára jelentenek mentőövet, hanem a világ számos fejlődő gazdaságának jóléte szempontjából is létfontosságúak. A hazautalások összege globálisan folyamatosan újabb és újabb rekordokat dönt, ma már a megkérdezett fogyasztók 53 százaléka digitális alkalmazásokhoz fordul, hogy pénzt küldjön és fogadjon világszerte.

A Visa nemrégiben ismertette a digitális pénzküldési módok elfogadottságát vizsgáló kutatását, amely 10 ország több mint 14 000 fogyasztójának megkérdezésével készült, és amelyből kiderül, hogy a digitális átutalás a legnépszerűbb módja a nemzetközi pénzmozgásnak. Bankfiókban a megkérdezettek 34 százaléka intézi ügyeit, a készpénz, csekk vagy postai utalvány küldése 12 százalékot ér el, illetve személyesen még mindig 11 százaléka küldi haza a pénzt a hazautazó személynek. A kutatás alapján készüt tanulmányhoz kapcsolódóan a Visa elindította a „Money Travels” című új podcast-sorozatot, amely feltárja a fizetéshez kapcsolódó témákat a világ különböző pontjain, valós személyek, fizetési szakértők és partnerek történeteivel.

„A gyors, egyszerű és biztonságos fizetés nagy változást hozhat a családok, a közösségek és a nemzetgazdaságok számára világszerte” − véli Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője. „Ez az új kutatás a digitális fizetések töretlen növekedését mutatja, de még bőven akad tennivalónk. Például fontos lenne, hogy az egyszerűsített átutalások elérhető közelségbe kerüljenek még több kivándorló munkavállaló és családjaik számára, akik ezekre az életmentő hazautalásokra támaszkodnak az élelmiszer, az oktatás vagy akár az előre nem látható orvosi költségek kifizetésekor.”

Számos országban az alkalmazás alapú digitális fizetéseket tartják a legbiztonságosabb módszernek a pénzt küldők. Forrás: Shutterstock

A kutatás azt vizsgálja, hogyan küldenek a fogyasztók pénzt külföldre, különös tekintettel az ilyen létfontosságú fizetések küldésének és fogadásának költségeire, módszereire és okaira. A legfontosabb megállapítások:

  • A megkérdezett fogyasztók az összes vizsgált országban a digitális átutalást részesítik előnyben. A megkérdezett észak-amerikai pénzt küldő felhasználók 60-70 százaléka használt már alkalmazás alapú digitális fizetési módot nemzetközi pénzküldésre/fogadásra, míg a tanulmányban résztvevő egyesült államokbelieknek csak 10-15 százaléka használ készpénzt, csekket és postai utalványt.
  • Hasonlóképpen, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett fogyasztók 69, illetve 65 százaléka számára a digitális alkalmazásokon keresztüli pénzküldés a legnépszerűbb módszer, szemben a fizikai helyről történő digitális, készpénzzel vagy csekkel intézett megoldásokkal.
  • Széles körben elterjedt az alkalmazás alapú digitális fizetés, amelynek használata egyszerű. A megkérdezett mexikói és perui átutalást küldő felek háromnegyede használt már alkalmazásalapú digitális fizetési módokat, míg a címzettek kétharmada használt már külön alkalmazást. Továbbá a Franciaországban és Lengyelországban megkérdezett fogyasztók 62-67 azázaléka, digitális eszközöket használ pénzküldésre.
  • Az átutalóknak többek között a magas díjak és az árfolyamok kiszámítása okoz problémát. Az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett fogyasztók 38 százaléka számolt be arról, hogy a digitális átutalások küldő oldalán túl magasak a díjak, Szingapúrban pedig a válaszadók 37 százaléka számolt be az árfolyamok kiszámításával kapcsolatos problémákról.
  • Számos országban az alkalmazás alapú digitális fizetéseket tartják a legbiztonságosabb módszernek a pénzt küldők. Szingapúrban, amely a küldőoldalon az egyik legfontosabb átutalási ország, a megkérdezett fogyasztók jelentős része arról számolt be, hogy a könnyű kezelhetőségnek (61 százalék) és a biztonságnak (53 százalék) köszönhetően kizárólag digitális eszközöket használnak nemzetközi utalásra. A vizsgált országok közül Lengyelország, Mexikó, Peru és a Fülöp-szigetek nagyobb arányban fogadnak utalásokat, mint ahányan küldenek. Franciaországban és Szingapúrban azonban sokkal magasabb a küldési arány.

Több pénzt küldünk, gyakrabban és egyszerűbben, mint valaha. A Visa olyan globális pénzküldő vállalatokkal működik együtt, mint a Brightwell, a Maya Philippines, a MoneyGram, a Paysend, a Remitly, a Western Union és a Xoom, hogy digitális utalásokkal lehetővé tegye a hatékony pénzmozgást. „A Visa Direct szolgáltatás kapcsán az egyik fontos célunk, hogy a határokon átnyúló fizetések egyszerűsítésével és a pénzmozgás racionalizálásával új lehetőségeket teremtsünk” − húzta alá Sármay Bence.

Borítkép: Illusztráció (Forrás: PuzzlePix/Shutterstock)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink