A válságálló magyar márka terjeszkedni akar

Hírek Érsek M. Zoltán
Ars poeticánkhoz híven, nemcsak akkor nyitunk új üzleteket, amikor dübörög a gazdaság, hanem akkor is, amikor nehezebb időket él az építőipar. Azért is a folyamatos terjeszkedést választjuk, mert magyar családi cégként, az elmúlt évtizedekben már kialakítottuk azt az alkalmazkodó képességet, ami a külső gazdasági körülményekre rugalmasan reagálva teszi lehetővé az eredményes működést – jelentette ki Mentes Zsolt a Mentavill ügyvezető igazgatója.

– Többgenerációs magyar családi cégként, az elmúlt közel három évtized alatt mindig a megfontolva növekedés volt az üzleti stratégiánk fókuszában. Ennek alapját a szigorú költséggazdálkodás mellett a külső forrás nélkül végrehajtott fejlesztések, valamint a hazai és helyi fogyasztói igényekhez való alkalmazkodás jelentette – magyarázza a Magyar Brands díjas Mentavill cégvezetője.

Szavai szerint ezt tette lehetővé, hogy még az olyan nehéz időkben, mint amilyen a 2008-as globális gazdasági válság volt, sikerült megőrizni identitásukat, hű maradni az eredeti üzleti stratégiájához. A székesfehérvári központú, országos hálózattal rendelkező épületvillamosági kereskedelmi cég ezért most, az építőipar nehéz helyzete ellenére is a további fejlesztésekben gondolkodik: a hatékonyság javításában és a további, átgondolt áruháznyitásokban látja a kitörési lehetőséget.

Mentes Zsolt, aki a világ legnagyobb, családi tulajdonú villamossági kereskedelmi cégeit tömörítő egyesület, az IMELCO elnökeként globális rálátással rendelkezik az iparágban tevékenykedő családi vállalkozásokról, úgy látja, hogy mindenütt azok a családi cégek lesznek sikeresek, akik lokális törzsvásárlói kört kialakítva, a helyi igényeknek megfelelő áruválasztékot és szolgáltatást nyújtanak. Legalább ennyire fontos, hogy ezeknél a cégeknél, a hosszú évtizedek alatt kialakított saját üzletviteli know-how úgy öröklődik, hogy a következő generáció tagjai az idősebb családtagok mellett dolgozva szereznek gyakorlati tapasztalatot.

Ebben a szellemben fejlődik a Mentavill is, amely a magyarországi régiók gazdasági fejlődéséhez igazodva gondoskodik a lokális privát és közületi igények kielégítéséről. A családi vállalkozás ennek szellemében 2023-ban, a további bővülés lehetőségeit is keresve, a tatabányai üzletét megújítva, Budatétényben és Nyíregyházán új áruházat nyitva, további munkahelyeket teremtve bővítette országos hálózatát.

Borítókép: Mentes Zsolt cégvezető/Fotó: Mentavill

Ezek is érdekelhetnek

További híreink