A valódi akciókért lépett a GVH

Hírek Sz. H.
A Gazdasági Versenyhivatal oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban. A videó szorosan kapcsolódik ahhoz a kampányhoz, amit a hivatal az idei Black Friday akciók időszakában indított a közösségi oldalán.

2022. május 28. óta minden hazai kereskedőnek egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan tudjanak dönteni az akciós ajánlatokról. A nemzeti versenyhatóság a jogszabályváltozásokat követően átfogó gyorselemzés (ún. sweep) keretében vizsgálta át, hogy egy mintaként kiválasztott, gyakori árleszállításokat és kuponakciókat tartó szektor szereplői – a ruházati termékeket forgalmazó hazai webshopok – milyen lépéseket tettek a fogyasztók megfelelő tájékoztatásáért.

Az eredmények alapján több javaslatot is megfogalmaztak, és ezeket gyűjtötték össze a videóban. A cél, hogy a vásárlók a valódi akciókat mérlegelhessék – főképp a Black Friday és az év végi leárazások ideje alatt.

A videó közérthető módon, pozitív és negatív példákon keresztül mutatja be a megújult jogi követelményrendszert, egyúttal segítséget nyújtva a feltárt, jellemző árfeltüntetési problémák kiküszöböléséhez.

A hatóság célja, hogy támogassa a Magyarországon tevékenykedő kereskedőket a szabályrendszer megértésében és az ahhoz való igazodásban. A vállalkozások így elkerülhetik a megtévesztő akciókból fakadó fogyasztói és hatósági jogvitákat, a vevők pedig áttekinthető és könnyen értelmezhető akciókkal találkozhatnak a hazai boltokban és webáruházakban.

Fotó: Getty

Ezek is érdekelhetnek

További híreink