Bevezetése óta záporoznak a szakmai elismerések és közönségdíjak az új generációs Toyota Priusra. A plug-in hibrid és (Európán kívül) öntöltő hibrid hajtáslánccal egyaránt elérhető modell többek között elnyerte az Év Zöld Autója díjat, a Japán Év Autója díjat, továbbá versenyben van a Világ Női Év Autója (Women’s Worldwide Car of the Year) és a Világ Év Autója (World Car of the Year) díjakért.
A legújabb szenzáció pedig, hogy a 2023-ban életműdíjjal jutalmazott Prius modellszéria legújabb kiadása elnyerte a 2024. év Észak-Amerika Autója (2024 North American Car of the Year) díjat.
Az 1994-ben alapított elismerést az USA és Kanada legrangosabb online és nyomtatott szaklapjainak szerkesztői ítélik oda. Az ötven tapasztalt újságíró három lépcsőben szűkíti le a jelölt modellek listáját, hogy aztán végül három kategóriában, három-három döntős közül válasszák ki az év legfontosabb új személyautóját, haszonjárművét és pickupját (North American Car, Truck and Utility Vehicle of the Year, NACTOY.)
A Toyota Prius és Prius Prime (utóbbi a plug-in hibrid modellváltozatot jelöli az észak-amerikai piacokon) a benzinmotorral és hibrid hajtáslánccal elérhető Honda Accord, valamint a tisztán elektromos Hyundai Ioniq 6 ellenében nyerte el a rangos díjat.
A Prius és a Prius Prime több tetszetős családi autónál: a modellpáros a hagyományos belső égésű motor és az elektromos hajtási rendszer kombinációja révén az autózás jövőjét képviseli. Külön elismerést érdemel a hálózatról tölthető hibrid Prius Prime, amely több mint 64 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságával a felhasználók jelentős része számára hosszú időre feleslegessé teszi a tankolást.
– mondta Matt DeLorenzo, a zsűri tagja.
A vadonatúj Prius a második Toyota, és egyben a második Prius, amely a világ második legnagyobb újautó-piacának (2022-ben több mint 15 millió új autót adtak el az USA-ban és Kanadában együtt) legrangosabb kitüntetésében részesül. 2004-ben az akkor vadonatúj, második generációs Prius nyerte el az Év Észak-Amerikai Autója címet, méghozzá két egzotikus különlegesség: a Wankel-motoros Mazda RX-8 négyüléses sportautó és a korabeli Corvette-ből származtatott Cadillac XLR luxusroadster ellenében.
Fotó: Toyota