A SZÉP-kártya még mindig népszerű

Hírek magyarnemzet.hu
A törvényileg előírt utazási költségtérítés mellett a SZÉP-kártya a legnépszerűbb – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index eredményeiből. Az ilyenkor jellemző 13. havi bónuszt pedig a cégek több mint negyede tervezi fizetni munkavállalóinak.

A cafeteria, vagyis a fizetést kiegészítő munkabérszerű kifizetések meghatározó részét képezik a cégek által biztosított dolgozói juttatásnak. Idén a cégek 74 százaléka beépít egy vagy akár több elemet is a bérezési gyakorlatába – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index most publikált negyedik negyedéves eredményéből.

A magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait és terveit jelző felmérésünk alapján a törvényileg előírt utazási költségtérítést a cégek 52 százaléka fogja idén biztosítani a munkavállalóknak. Az önkéntesen adható béren kívüli juttatások közül pedig továbbra is a SZÉP-kártya áll az élen – ezzel a cégek negyven százaléka tervez – mutatta be Rajna Gábor, a K&H vállalati divízió vezetője a legfrissebb kutatási eredményeket.

A nagyvállalati szektor cégei közül csupán hét százalék tervezi idén növelni dolgozói létszámát, azonban a csökkenő reálbér mellett a meglévő kollégák megtartása szempontjából is fontos lehet a különböző juttatási elemek alkalmazása – hangsúlyozta a vállalati szakértő.

Azok a vállalatok, akik beépítik a bérezésükbe valamelyik juttatási formát, átlagosan háromfajta lehetőséget biztosítanak a munkavállalóiknak, így a dolgozók több elemből is választhatnak. A béren kívüli juttatások összegén a cégek döntő része nem tervez változtatni, csupán kilenc százalékuk emelné annak értékét, átlagosan 13 százalékkal.

Tavaly év végén, illetve most januártól új elemek is bekerültek vagy emelkedtek a cafeteria rendszerben.

A teljes cikk itt olvasható.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Ezek is érdekelhetnek

További híreink