A vezető német élelmiszeripari szaklap rangos elismerését, a Lebensmittel Zeitung Top-Marke 2021 díjat vehette át a szalámi kategória győzteseként a Pick, ugyanis az eladásait leggyorsabban növelő márkának bizonyult a német piacon – tájékoztatott a cég. A Pick a díjjal felkerült az ötezer élelmiszeripari terméket versenyeztető TOP 100-as listára is, melyen az év 100 legsikeresebb termékét összesíti a német szaklap. A Pick az első magyar márka, amely Top-Marke elismerésben részesült.
A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában
a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban.
A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt. A cég közleménye idézi Takács István vezérigazgatót, aki szerint a német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor.
A Pick termékeket – a német vásárlók visszajelzése alapján – a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől.
A Pick szalámi termékek széles körben megtalálhatók a német üzletek polcain, a kiskereskedelmi forgalom meghatározó részét bonyolító üzletekben.
Ilyen széles német kiskereskedelmi jelenléttel és disztribúcióval a szegedi cégen kívül egyetlen magyar FMCG-gyártó – és főként márka – sem rendelkezik.
A cég tájékoztatása szerint németországi exportból származó árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés 2019-hez képest. A német jelentős exportpiacnak számít a vállalat esetében, a Németországba exportált Pick termékek ugyanis mennyiségben a teljes export 66 százalékát, míg értékben annak 71 százalékát teszik ki.
(Borítókép: VG / Móricz-Sabján Simon)