Kutatási eredmény: ráálltunk a mobilbankolásra

Hírek Figyelő.hu
A magyar banki ügyfelek egyre többen teszik le a voksukat a mobilbanki ügyintézés mellett − derül ki a GRÁNIT Bank megbízásából készített kutatásból. Ma már az ügyfelek kétharmada rendelkezik mobilapplikációval, és 58 százalékuk intézi pénzügyeit okostelefonon is. A hitelintézetnél számlátvezetők közel 80 százaléka aktív mobilalkalmazás felhasználó, ami jelentősen meghaladja a piaci átlagot.

A GRÁNIT Bank online kutatás keretében 1530 banki ügyfelet − ebből 530 sajátot − kérdezett meg bankolási, ezen belül digitális bankolási szokásaikról és véleményükről. A kutatás eredménye a digitális bankolás iránti nyitottság folyamatos növekedését igazolja vissza: a megkérdezettek 72 százaléka nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52 százalékuk kifejezetten figyeli, 44 százalékuk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Az ügyfelek számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is. A kutatásból az is kiderül, hogy a digitalizáció az ügyfelek értelmezésében azt jelenti, hogy a banki ügyeik minél szélesebb körét intézhetik online, papírmentesen. Az ügyfelek az internetbankon túl, a „jó” mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.

A GRÁNIT Bank évről évre innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg Fotó: PuzzlePix/Shutterstock

A kutatás keretében a GRÁNIT Bank saját ügyfeleit is megkereste. A bank ügyfélkörét jellemzően felsőfokú végzettségű, budapesti lakóhelyű, 30 év feletti férfiak teszik ki, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek. A megkérdezettek nagy többsége (76 százaléka) tudatosan „digitális bankot” választott, amikor a GRÁNIT Bank mellett döntött. A válaszadók elsősorban azt értékelték, hogy a GRÁNIT Bank évről évre piacvezető innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, de fontosnak tartják a bank zöld, környezetbarát működését és elenyésző ökológiai lábnyomát is. Az ügyfelek számára a kedvező díjtételek is fontosak, amit a fiókhálózat nélküli, digitális üzleti modellből adódó, szektor átlaghoz képest költséghatékonyabb banki működés biztosít.

A megkérdezettek közel fele kizárólag a GRÁNIT banki ügyfél, vagyis nincsen másik bankkal üzleti kapcsolata. A digitális bankolás ma már alapszolgáltatás a magyar piacon, amit a felmérés eredménye is visszaigazol. A mobilapplikáció használata egyre inkább megközelíti a webes internetbank használati arányát. A reprezentatív banki mintában szereplők 64 százaléka rendelkezik aktív internetbank hozzáféréssel, és a válaszadók 58 százaléka használ banki mobilalkalmazást.

A bank ügyfélkörét jellemzően felsőfokú végzettségű, budapesti lakóhelyű, 30 év feletti férfiak teszik ki, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek

Az adatok alapján az ügyfelek közel 80 százaléka aktív eBank mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát: például 2022-ben a Babaváró kölcsönt igénylők 97 százaléka online vitte végig a teljes folyamatot, és a jelzáloghitel igénylők 96 százaléka is Digitális Ügyfélfiókon keresztül intézte a hitelfelvételt. Jelenleg az ügyfelek 90 százaléka indítja a számlanyitását digitális csatornán keresztül, azaz VideóBankon vagy Szelfivel.

Az eBank applikáción keresztül az ügyfelek – a kutatás szerint – leginkább forint és deviza átutalási megbízásokat indítanak, de betétlekötéseiket is túlnyomórészt okostelefonjukon keresztül intézik: így például a lakossági betétlekötések 90 százalékát eBankon keresztül hajtják végre. Az ügyfelek által gyakran használt, kedvelt funkció a mobilalkalmazásban elérhető kártyazárolás is, ami a bankkártya azonnali zárolását, majd egy érintéssel való feloldását teszi lehetővé, biztosítva azt, hogy a bankkártya csak akkor legyen aktív, amikor az ügyfél azt ténylegesen használni szeretni.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Getty Images)

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink