A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról. Mint ismert, múlt héten, a Lánchíd újbóli átadásán a főpolgármester úgy fogalmazott: „az autósok továbbra sem vehetik birtokba a Lánchidat”, majd hozzátette: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.
Ezzel szemben a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke most a Magyar Nemzetnek hangsúlyozta, hogy észszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”.
Kiemelte, hogy a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat. A közlekedési szakjogász kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London vagy Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.
− A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter − részletezte a szakjogász. Úgy látja, hogy a Szabadság- és az Árpád-híd várható felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.
A Magyar Nemzet cikkéből kiderül, hogy mi lehet a sorsa a kormány által a Lánchíd felújítására ígért hatmilliárd forintnak.
Borítókép: illusztráció, forrás: MTVA