A magyar autógyárak – többségében – már elindultak

Hírek Halaska Gábor
A legtöbb hazai (és régiós) nagy autógyár már április végéig elindult, ám néhány márka európai és nemzetközi üzemei pár csak május elejétől-közepétől kezdi a munkát. Nálunk az Opel szentgotthárdi motorgyára az a nagyobbak közül, ahol még nincsen fix indulási időpont, és közben a BMW gyár építése is csúszik. A termelés Európa-szerte is csak óvatosan pörög fel, de az egy műszakos munka is sokkal jobb most, mint a semmi...

Április végén jött az egyik igazán jó hír a másik után a nagy autógyárak háza tájáról. Ha csak egy-egy műszakban is, de mind a Suzuki, mind a Daimler és az Audi gyárban, és az olyan nagy beszállítóknál is, mint például a Hankook gumigyár esetében is újraindult a termelés és az Opel szentgotthárdi gyára is kész az indulásra, de még nincsen hivatalos start-időpont.

A leggyorsabb a nagyok közül az Audi volt: a motorgyárban április 14-én indult újra a termelés a hathengeres benzines motorok gyártásával, amelyhez az április 20-i héten egy hathengeres és egy négyhengeres motorgyártó sor is csatlakozott. Április 28-án, öt héttel és egy nappal a leállást követően pedig további üzemegységekben pörögtek fel a futószalagok az Audi Hungaria Zrt.-nél. Egy műszakban ugyan, de újraindult a járműgyártás a présüzemben, a karosszériaüzemben, a lakkozóban és a járműszereldében is. Egyszerre hozzávetőleg kétezer ember kezdett el dolgozni. A kilátások azonban vegyesek, hiszen sok helyütt csak egy műszakos a termelés és – lapzártánk utáni hír – sajnos akár egy évvel is csúszhat a debreceni BMW-gyár építése.

További részletek a Figyelő hetilap 2020/19. számában
(Borítókép: MTI/AP/Harlie Riedel)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink