A Lego lett a legjobb hírnevű vállalat a világon

Hírek Figyelo.hu

A Reputation Institute kedden közzétette éves RepTrak 100 kutatásuk eredményét, amely alapján világszerte a Lego csoport a legelismertebb vállalat – közölte szerdán a cégcsoport.

Megtisztelő és egyben megható számunkra, hogy a Reptrak rangsorában a világszerte legelismertebb vállalatnak bizonyult cégünk. A Lego csoportnál nap mint nap abban támogatjuk munkavállalóinkat, hogy olyan döntéseket hozzanak, amelyek jók a gyerekek, a rajongóink, a partnereink, a környezet, illetve a helyi közösségeink szempontjából is

– kommentálta az eredményt a cégcsoport vezérigazgatója, Niels B. Christiansen.

A RepTrak 100 kutatást, amely 100 cég vállalati hírnevét méri fel, a Reputation Institute fejlesztette ki. A rangsor felállításához 15 országban kérdezik meg a nyilvánosságot az egyes vállalatokkal kapcsolatos benyomásaikról. A tanulmányban 7 szempont alapján értékelik a résztvevőket: termékek és szolgáltatások, innováció, munkahely, iránymutatás, vállalati polgárság, vezetőség és teljesítmény.

„Örömmel tudatjuk, hogy a LEGO Csoport az elmúlt tíz év során mindig a tíz legjobb hírű vállalat között végzett” – mondta a rangsor kapcsán Kylie Wright-Ford, a Reputation Institute vezérigazgatója. „A hírnév folyamatos munka, amely során megtaláljuk az egyensúlyt, hogy a megfelelő dolgot mondjuk, illetve a megfelelő dolgot cselekedjük, és a LEGO Csoport kiváló példa arra, hogy hogyan kell ezt célravezetően és következetesen csinálni. Ikonikus márkaként, amely élteti az örökségét, a LEGO elkötelezett a közösségek iránt – ezt támasztják alá innovatív edukációs programjai, illetve a fenntarthatóság jegyében újragondolt termékei.”

A LEGO Csoport mind árbevétel, mind nyereség tekintetében növekedést ért

Nathan Sawaya amerikai művész legokockákból készített Piros esernyő című alkotása A tégla művészete című kiállításának sajtóbemutatóján Los Angelesben 2020. február 27-én. (Fotó: Chris Pizzello / MTI/AP)

Az iparágat túlteljesítve nőtt a fogyasztói értékesítés, az árbevétel és a nyereség a Legónál. A Lego csoport jelentős befektetéseket hajtott végre növekedést ösztönző kezdeményezések kapcsán.

  • a globális értékesítés 2018-hoz képest 2019-ben 5,6 százalékkal nőtt.
  • Az egész éves árbevétel 6 százalékkal, 38,5 milliárd DKK-ra nőtt.
  • A működési profit 1 százalékkal nőtt, 10,8 milliárd DKK-ra.
  • A nettó nyereség 8,3 milliárd DKK volt, ami 3 százalékos emelkedést jelent, a hosszú távú növekedést szolgáló kezdeményezesekbe való jelentős befektetések ellenére.
  • A működési cash flow mértéke erős 9,6 milliárd DKK volt.
  • A piaci részesedés minden jelentősebb piacon nőtt.

A cégcsoport minden piaci szegmensben növelte a fogyasztói értékesítést. Az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában ez a növekedés egyszámjegyű volt, míg Kínában látványos, kétszámjegyű.

A LEGO Csoport 2008-ben hozta létre magyarországi gyártó leányvállalatát, a LEGO Manufacturing Kft-t Nyíregyházán, ahol jelenleg mintegy 2500 dolgozóval állít elő LEGO és DUPLO játékokat. 2014-ben adták át az új, több mint 120 000 m2-es gyárkomplexumot, amelyet azóta folyamatosan fejlesztenek, és ahol többek között LEGO DUPLO, LEGO Classic és LEGO Friends késztermékek készülnek.

.

Borítókép: Nathan Sawaya amerikai művész 80 ezer legokockákból készített Dinoszaurusz csontváz című alkotását nézi egy kisgyerek A tégla művészete című kiállításának sajtóbemutatóján Los Angelesben 2020. február 27-én. A február 28-án nyíló tárlaton Sawaya több mint 100 legokockákból megépített műve látható. (MTI/AP/Chris Pizzello)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink