A Gravity R&D perszonalizációs szolgáltatásokat nyújt a saját fejlesztésű Yusp szoftvertermékével és globálisan szolgáltat. Világszerte 25 országban vannak ügyfeleik. A perszonalizációs szoftverrel, vagy ajánlórendszerrel, sok weboldalon lehet találkozni, leggyakrabban a felhasználó szokásai alapján javasolnak relevánsat az oldalon elérhető tartalmak (termékek, cikkek, videók, stb.) közül.
A CrowRec EU-s projekt keretében megvalósított kutatás célja az volt, hogy a rendszer valós időben is képes legyen adaptálódni a felhasználó látogatásának céljához, ugyanis gyakran eltérő lehet egy felhasználó különböző látogatásainak vásárlási célja egy webshopban. Ez így kínai kicsit? Akkor mondom egyszerűbben: ha tegnap vettem egy TV-t, akkor ma nem valószínű, hogy újabbat vennék. Ezért fontos, hogy az aktuális látogatás célját is lehetőleg azonosítsa az ajánlórendszer.
Hidasi Balázs, a Gravity kutatási vezetőjének irányításával egy úgynevezett mélyháló (deep learning) technológián alapuló módszert valósítottak meg nemzetközi partnerekkel, amelynek GRU4Rec nevű kutatási verzióját szabadon elérhetővé is tették. Az optimalizált verzió a Yusp termékbe is beépítésre került.
Érdemes szólni a verseny hátteréről is. Október elején három magyar kkv is bekerült az Európai Bizottság egyik legrangosabb innovációs versenyén, az Innovációs Radar Díj 2017-es seregszemléjén a legjobb 48 innovációs projektbe – jelentette be pár hete a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal. Közönségszavazás döntötte el, hogy a 48 projekt közül melyek kerültek be a novemberi 9-i budapesti döntőbe.
A versenyről érdemes tudni, hogy az Európai Bizottság 2015-ben hirdette meg először a versenyt, amely Európa legkiválóbb innovátorait, a jövő meghatározó feltalálóit mutatja meg a nagyvilágnak.
A zsűri azokat a kis- és középvállalkozásokat válogatta be a versenybe, amelyek az EU kutatás-fejlesztési és innovációs keretprogramja, a H2020 program keretéből nyertek támogatást. Az idén tehát a legjobb 48 versenyző közé került a Gravity R&D Kutató, Fejlesztő és Szolgáltató Zrt., a Femtonics Kutató és Fejlesztő Kft., valamint az Aeroglass az alábbi innovációkkal.
– Az említett GruRec, a Gravity Zrt. fejlesztése a felhasználó által már olvasott, látott internetes tartalmak alapján kínál újabb tartalmakat, szolgáltatásokat a felhasználónak.
– A Femtonics Kft. 3x3D megnevezésű kutatási projektje az agy és az idegrendszer vizsgálatához kínál új vizualizációs technológiát.
– Az Aeroglass a pilótáknak fejlesztett okos szemüveg, mely messzi domborzati viszonyokat, szabad szemmel nem látható pontokat, fontos geo-információkat, településeket, tervezett útvonalat rajzol digitálisan a légtérbe, ezzel jelentősen megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a pilóta navigációját.
Mindhárom projekt az unió innovációs keretprogramjából, a Horizont 2020 programból nyert korábban támogatást. A Horizont 2020 keretprogram költségvetéséből elnyert támogatásokat tekintve a résztvevő uniós tagállamok között Magyarország a 19. helyen áll. A Magyarország által elnyert Horizont 2020 források 34 százaléka kerül vállalkozásokhoz, 33 százaléka felsőoktatási intézményekhez, 26 százaléka kutatóintézetekhez.