A hazai termelőkre koncentrál a Coop

Hírek Figyelo.hu
Csütörtökön rajtol a jubileumi Coop Rally, ahol Nyugat-Magyarország gyártói és forgalmazói mutatkoznak be.

A Coop a vidék élelmiszer-ellátásában meghatározó szerepet játszik, hiszen a vidéki településeken sokszor az egyetlen vásárlási lehetőséget a kiskereskedelmi lánc üzletei biztosítják – mondta a VG szerint Nagy István agrárminiszter a jubileumi XV. Coop Rally országos sajtótájékoztatóján. A verseny fővédnöke hozzátette, az esemény a tudatos vásárlásra és a hazai termelőkre irányítja a figyelmet, és együttműködésre serkenti a magyar termelői és vállalkozói réteget.

Míg az Agrárminisztérium pályázatai 2014 előtt főleg az alapanyag-ellátást segítették, utána már a feldolgozó- és élelmiszeripar támogatása került előtérbe: az élelmiszeripar 2015-ben stratégiai ágazattá vált, és 300 milliárd forintot különített el a szektor támogatására a kormányzat, ráadásul ezt a célt meghaladva összesen 460 milliárd forinttal támogatták a szektor szereplőit tavaly év végéig. A további fejlesztések során 2027-ig a Vidékfejlesztési programban 750 milliárd forint áll rendelkezésre, emellett célzott támogatások is elérhetők lesznek.

A múlt évről erre az évre halasztott jubileumi esemény a magyar termékeknek és gyártóknak kíván publicitást nyújtani

– mondta Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette, a hazai gyártók egyik legfontosabb előnye az, hogy minden körülmények között biztosítani tudják a termelést.

A járvány kedvezőtlen hatásai ellenére a Coop üzletlánc 654 milliárd forintra növelte tavaly az árbevételét

– mondta Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. A járványhelyzet legnehezebb időszakaiban mintegy 20 ezer dolgozót foglalkoztató vállalat vezetője kiemelte, hogy egyetlen település sem maradt ellátatlanul, és nem alakult ki tartós áruhiány egyik cikkből sem a hálózat 2300 üzletében.

Az idei eseményen Nyugat-Magyarország gyártói és forgalmazói mutatkoznak be szeptember 8. és 9. között. A résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelemben évi mintegy 2 ezermilliárd forintnyi terméket értékesítenek, és a Coop csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Az elmúlt másfél évtizedben a Coop részt vállalt a hazai termelés, a foglalkoztatás és a magyar termékek fogyasztásának bővítésében: a most tizenötödik alkalommal megrendezett esemény eddig összesen 119 hazai gyártó működésébe nyújtott betekintést.

Magyar sertéshússal töltené meg a boltokat az Agrárkamara

(Borítókép: Magyar Nemzet/Havran Zoltán)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink