A gyerekek kerültek a divatháború frontvonalába

Hírek Figyelo.hu
Újabb állomásához érkezett a Kína és a nyugati divatmárkák közötti háború. Peking azzal vádolja a Nike-t a H&M-t, vagy éppen a Zarát, hogy gyermekekre káros cikkeket értékesítenek.

Több nyugati világmárkát is az a vád éri kínai részről, hogy gyermekek egészségére káros ruhákat értékesítenek – olvasható a VG.hu-n.

Egy a kínai vámigazgatóság honlapján megjelentetett lista 81 olyan ruházati cikket tartalmaz, amelyeket a többi között a Nike, a H&M, valamint a Zara importált.

A többi között gyermekruhákról, cipőkről, játékokról, fogkefékről és cumisüvegekről van szó. A svéd H&M-t például azért támadják, mert lánygyermekeknek készült pamutruhái olyan festékanyagokat tartalmaznak, amelyek bőrön, vagy szájon át a szervezetbe kerülve veszélyeztetik az egészséget.

Bár a hivatalos márkaboltok továbbra is felkereshetők, Peking letiltotta egyes cégek online webshopjait. Eredetileg a H&M-t és a Nike-t vették célba, de már az olyan márkák is eltűntek az üzletek digitális térképéről, mint a Burberry, az Adidas, vagy Converse.

A cikk kiemelte, Kína az akciót a helyi márkákért folytatott küzdelemmel magyarázza.

Az ügy nem újkeletű. Kína és a nyugati divatcégek között tavaly óta tart a diplomáciai háború a hszincsiangi ujgurok helyzete miatt. Több nagy nyugati divatcég már az előző évben bejelentette, hogy nem hajlandó Kínától olyan alapanyagot vásárolni, amelyet Hszincsiangban kényszermunkával állítanak elő.

Ez pedig nagy csapás a térségnek, mivel innen származik a világ ruhaiparában felhasznált összes alapanyag csaknem 20 százaléka.

Idén márciusban több nyugat-európai ország is szankciókat vezetett be kínai hivatalnokok ellen a ujgur muszlim kisebbség elleni jogsértések miatt. Azzal vádolják Pekinget, hogy munkatáborokba zárják az ujgurokat, ahol kényszermunkára kényszerítik őket, de nem ritka a szexuális zaklatás sem. Kína tagad, és azt állítja a hogy táborok a „terrorista hajlamú” ujgurok „átnevelését” szolgálják.

(Borítókép: Egy idős férfi és egy gyermek elsétált egy Nike logó mellett a pekingi Wangfujing bevásárlónegyedben, 2021 június 2-án. (Noel Celis, Europress/AFP)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink