A GVH 125 milliós bírságot sazbott ki tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatért

Hírek Figyelő
A vizsgálatban feltártak alapján a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket, mint a termék forradalmi thermo-kerámia technológiával készült, pillanatok alatt felfűthet egy szobát.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.

A Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a „Starlyf Fast Heater” hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket, mint a termék forradalmi thermo-kerámia technológiával készült, pillanatok alatt felfűthet egy szobát.

Valótlanul állították azt is, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, .valamint csak korlátozott ideig elérhető.

Hamisan gyógyhatást tulajdonítottak a fűtőkészüléknek, megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó „delux” verziójáról, és ugyancsak megtévesztően kínálták a terméket „30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával”, miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.

A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését.

A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.

.

Borítókép: Talaj, PuzzlePix/Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink