Már mintegy 400 ezren töltötték le Magyarországon az e-kárbejelentő alkalmazást, az indulás óta pedig mintegy 20 ezer kárt jelentettek be ezen keresztül az ügyfelek
– mondta a VG-nek Mészáros László, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) informatikai vezetője. Hozzátette, míg 2019-ben, az e-kárbejelentő indulásakor az volt a szövetség célja, hogy a károk 2 százalékát ezen a csatornán jelentsék be, 2021-ben már az összes bejelentett kár 10 százalékát az alkalmazáson keresztül hozták a biztosítók tudtára. Ráadásul, míg tavaly összességében kevesebb baleset történt, az applikáció segítségével bejelentett esetek száma 20 százalékkal nőtt éves összehasonlításban.
A felhasználóbarát alkalmazás fejlesztéseinek köszönhetően mostanra már csupán két adat megadásával bejelenthető a kár, hiszen az alkalmazás magánszemélyek esetében a rendszám és születési dátum, illetve jogi személyeknél a rendszám és az adószám megadása mellett automatikusan kitölti a nyilvántartási adatokat, így a kötvénynek sem kell kéznél lennie. Ezután a rendszer eljuttatja az adatokat a károsult biztosítójához – tette hozzá a gazdasági lapnak Mészáros László.
Ráadásul a biztosítók munkáját segítik a feltöltött grafikák, szöveges információk és a balesetről készült képek is.
A biztosítók a pandémia hatására évekkel előbbre tartanak a digitalizációban, mint azt a normális üzletmenetben vizionálták – áll a Mabisz idén megjelent a digitalizációról szóló tanulmányában. A szövetség szerint a járvány miatt szinte minden iparágban felgyorsultak az elektronikus fejlesztési folyamatok, ugyanis a vállalatvezetők szerint az innovációk és egyéb technológiákba történő befektetések kínálhatnak kiutat a válságból. Ez pedig különösen élesen jelentkezett hazánkban az életbiztosítások online értékesítésének hirtelen előretörésében, a területnek azonban más szektorokkal összehasonlítva bőven van még hova fejlődnie.
A tanulmány szerint évek óta rengeteget fektetnek a biztosítók az üzleti folyamatok optimalizálását szolgáló technológiákba:
becslések szerint a globális informatikai kiadásaik jövőre elérhetik a 126 milliárd dollárt.
A legnagyobb növekedésre az ügyfélélmény optimalizálását és javítását célzó fejlesztéseknél lehet számítani, ami 2022-re 27,9 milliárd dollárra, vagyis a biztosítási szektor összes IT-kiadásának 22 százalékára rúghat.
(Borítókép: PuzzlePix/Shutterstock)